Inatt flyttade vi de sista servrarna till Stockholm. Mer minne och processorkraft och "närmare internet" gör att vi fått en snabbare sajt. Hoppas ni märker att sajten svarar snabbare. Säg till om något inte fungerar som vi har missat.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Hur kan det vara närmare internet? Stockholm ligger ju jättelångt norrut. Har hört att det går isbjörnar på gatorna som biter av Internetkablar.... så-de-så.....
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
Antalet hopp mellan routrarna mellan dig och servern är färre från Stockholm än Falkenberg (där servrarna låg förut) eftersom hemsidans väg från Falkenberg ändå gick via Stockholm.
 
  • Gilla
Felde
  • Laddar…
Hmm, an massa hopp tycker vi inte om. Men vet du med säkerhet att det blir färre? Har du spårat hur hoppen går före o efter?
Jag tror förvisso att det är helt rätt det ni gjort, men det vore ju kul att få lite fakta åxå.

Fortfarande lite orolig för isbjörnar.:D
 
Har idag fått flera felmeddelanden när jag klickat på Senaste inläggen.

502 Bad Gateway

The server was acting as a gateway or proxy and received an invalid response from the upstream server.
 
Tack för felrapport joflopp. Återkommer med svar när jag vet mer. Har också fått veta att det inte går att ladda upp bilder. :(
 
Nu går det att ladda upp bilder igen!

horsie_horse.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
18 ms leveranstid till Gotländska bonnlandet (y)

Screen Shot 2013-03-31 at 3.59.52 PM.png
 
Härligt! 50mil till och ni börjar nå civilisationen..... ;)
Sidan svarar onekligen snabbare.
 
Klart det blir bättre i stockholm. Allt är bättre i stockholm.
 
  • Gilla
Carl_Elvis och 1 till
  • Laddar…
Mjae, stockholmare är bättre i Stockholm...
 
  • Gilla
MB77 och 4 till
  • Laddar…
Skåne ligger närmare verkligheten så varför inte ha servarna här istället?
Blir ju bara problem på detta viset när vi grävt oss fria.
 
ping.GIF

Jag sa ju det??!!
 
Haha, den speeden har jag där jag sitter nu. I en soffa i idre, wifi på en padda till en telefon som kör 3g till mobilnätet.....
 
avg 33ms ping och 11 hopp i tracen...

Vet inte om det är så bra:confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.