Hej,
har börjat koppla in ett nytt larm. Jag blir inte klok på hur magnetkontakten skall programmeras.Magnetkontakten är kopplad till ingång P/Z. Ingenting händer när jag har larmat på och öppnar dörren, siren skall tjuta. Jag har gjort en systemtest och sirenen ljuder. Vad gör jag för fel, missat något??
 
Om vi börjar med om du har gjort den obalanserad, singel eller dubbel?
Jag brukar börja där och med en multimeter så att jag vet att larmet får rätt signal från sensorn.

När vi vet det så är det dags att börja titta på om zontypen är rätt för ingången osv
 
Sektionen är enkelbalanserad. Magetkontakten känner av om dörren är öppen/stängd, mätt med mulimeter. Jjag misstänker att dosan inte är programmerad för denna kontakt dvs att magnetkontakten inte är registerad på någon sektion.
 
Antar att du vet vilket nummer knappsatsen har. Under sektion 020, tilldela ett sektionsnummer till magnetkontakten. Lyckat till!
 
Nu fungerade det, strulade till det med knappsatsen sektionsnummer.
Moderkortet har 6 sektioner, kan jag lägga larmkontakten på tex sektion nr 10 utan att expandera med ett extrakort, och hur gör jag? Allt för att spara plats.
 
Ja det går bra att lägga den på sektion 10.
 
Kommer nästa fundering.
Hur gör man för att serie/parallellkoppla 2-3 detektorer via tråd till en sektion.
Jag har även fundering på att sätta in trådlösa deckar istället, slipper då att bygga ut moderkortet.
 
Parallelt om du använder någon NOkontakt i serie om du använder normalare NCkontakter.
Magnetkontakter i samma utrymme är egentligen det enda du får lov att seriekoppla för att klara larmklasser men det är du kanske inte intresserad av :).

Rekommenderar utbyggnadskort. Kommer du sen på att du behöver ännu fler sektioner så kan du faktiskt använda sektion 17-32 till trådlösa sektioner
 
Ett expansionskort brukar gå på runt $30 plus frakt och moms.
Jämför det med skillnaden i pris på trådade och trådlösa detektorer så ser du att man rätt snabbt tjänar ihop till det där expansionskortet
 
Jag har koplatt in larmet, men som sagt var behöver jag köpa mig ett expansionskort samt magnetkontakter. Var inhandlas detta någonstans till ett vettigt pris.?
 
jag handlade från Alarmsystemstore och de hanterade det hela mycket snyggt när de hade bommat ett expansionskort i ordern.
Inget som helst problem att få dem att skicka det som ett extra kolli.
 
  • Gilla
vallenman
  • Laddar…
Manualen till larmet är inte det bästa precis, eller så hänger man inte med i termerna.
Har kopplat in telefonen, jag drar larmet och väntar på att den ska ringa upp, inget händer. När jag kopplade in telefonen första gången ringde den utan att larmet var aktiverat, detta löste jag genom att ändra i sekvens [350 till 06]. Vad ska mer ändras, så att telefonen aktiveras när tjuven hälsar på?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.