Någon här har någongång skrivit om handledare där hörnen är avfasade och mittendelen är horisontell (med plats för en kaffekopp eller gintonicglas...). Jag har läst det förut, men nu hittar jag inte det igen :(

Dessutom finns det kanske fler som har använt sådana!

Frågan är: var hittar man dessa handledare?? Jag har sökt på internet, men hittar bara sådana med rundad överdel, och det är så svårt att ställa något på den då......

Finns de i hårda träslag typ teak, ceder?

/Vildmärren
 
Avser du överliggare till räcke på altan/uteplats så har jag använt en 34x145 trallbräda med rundade hörn som sågverket så vänligt impregnerade åt mig.
 
Jag köpte mina på Mölnlycke trä.
 
Jag tänkte slippa fasa av kanterna själv. Men tack för idén att låta sågen impregnera, det hade jag aldrig kommit på själv. :-[

Mölnlycke Trä ligger ju nära och bra! Får svänga in där och kika.

Pratade med interwood, de har färdiga handledarprofiler i Kirai med plan överyta och rundade hörn. Är det någon som testat dem?
 
Jag har provat Kirai från Interwood. Det är riktigt snyggt. Jag har byggt en balkong samt en hammock i detta träslag hittills och det kommer bli mer. Standardvirket är rundat med en radie av ca 4mm, om du tycker det räcker till din handledare. Det är för övrigt väldigt enkelt att överhandsfräsa den rundning man vill ha.
/CC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.