Jag är på jakt efter denna typ av dosa http://www.elgrossisten.se/central-teledosa.html och skulle behöva den idag, har kollat bauhaus mfl. Men ingen tycks ha den! Någon som känner till något ställe man kan köpa den över disk på studs?

Med vänlig hälsning, Realdoolar
 
Elektroskandia i Solna brukar ha de på lager...
 
Ok tack, kollade precis deras listpriser på den och insåg att jag lika gärna kan beställa den på nätet om det blir såpass dyrt. Nästan det dubbla mot elbutik.se Fy sjutton!
 
Ta med priset du har och fråga på plats om dom kan göra något på priset....;)
 
Brukar den funka? Ja dem lär ju ha riktigt fint TB på dendär förstås...
 
Det kostar att ha lager, butik och personal som står beredd att lämna ut material direkt över disk.
Så om man behöver sina prylar akut så brukar det bli dyrare att köpa i butik jämfört med att köpa via e-handel av naturliga skäl.
 
oceanis skrev:
Det kostar att ha lager, butik och personal som står beredd att lämna ut material direkt över disk.
Så om man behöver sina prylar akut så brukar det bli dyrare att köpa i butik jämfört med att köpa via e-handel av naturliga skäl.
Så du tycker att dubbla priset kontra internet är rimligt? Vart tror du elbutik köper sina dosor? Jo från någon av elgrossisterna :)
 
Jag är inte förvånad över att priset är det dubbla för udda saker som har begränsad användning och som någon är beredsdd att hålla i lager för omedelbar leverans. Varför tror du att just Bauhaus och de andra firmorna du varit och letat hos inte har dessa till försäljning om inte det är för att det är en produkt som hos dom skulle bli en hyllvärmare.

Jag är realist när det gäller prissättning av just sådana prylar och är faktiskt beredd att betala för servicen att jag kan få det bums på minuten när jag behöver det.
Men jag köper normalt så mycket jag kan där det är billigast, både på nätet och Bauhaus.
 
ullberg
Listpris hos (fysisk) elgrossist ska man nog aldrig betala (men kanske åker man på det om man kommer in som privatperson, det är nog tyvärr inte en kund man vill premiera), prismodellen är byggd för stora rabattsatser, ett beteende som är svårt att bryta, jag har jobbat med just den frågan i (proffs)byggvaruhandeln, och det var ganska tungjobbat...

/U
 
Fair enough, det är fri prissättning :) så jag tog och beställde på elbutik istället, fick några vp2 och skivfästen på köpet kontra listpriset hos elektriskandia :)
 
Hej
Jag har köpt en del hos elektroskandia i rotebro som privatkund vid enstaka btillfällen. Utan att begära nått har rabatten varierat på mellan 10 och 55% beronde på artikel. Så det är helt klart värt att fråga.
 
Tack mape, då vet jag det till nästa gång :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.