Har nu bott i huset i ett år. Fick efter många om och men injusterat agg förra veckan, det har nämligen saknats ljuddämpare isolering m.m.. Men nu går agg upp och ner som en jojo.. Det går ca 1min sen slår de av ca 40 sek å så håller det på. Ibland är det längre perioder på ca 2min gång å 1 min av. Man blir tokig på detta kvällstid och jag har fått rycka ut kontaktet på agg för att kunna sova.

Han som justerade in detta säger att det har med avfrostningen att göra, kan köpa det till viss del men inte så ofta och inte som idag när det är 5 plus ute! Igår kväll var det -1 ute och då borde det väll inte heller avfrosta...

Hur ska det fungera?

Det är ett vaillant recovair 275 aggregat
 
Hur gammalt är aggregatet?

Det låter som det är fel på en tempgivare eller termostat, eftersom denna typ av av-och-på-automatik har med avfrostningen att göra.
 
Det är 9 månader gammalt..
 
Jag har en Heru och den har en funktion som gör att den drar ner fläktvartalet till min om tilluftstempen går under ett visst värde. På Heru går detta att justera i inställningarna i menyn. Detta gör att aggregatet går på normalvartal en stund och sedan går ner på min-varvtal en stund.
Kan det finnas någon liknande funktion på ditt aggregat?
 
Vad göra? Lätt som en plätt, åberopa garantin som ju fortfarande gäller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.