Har fått faktura på Stomresningen. Men dock har dom inte hunnit täcka taget med vindpapp eller dylikt. Sen återstår ca 4-5 takstolar att spikas fast.

Vad innebär stomresning rent faktura mässigt och juridiskt ?

Skall jag vänta att betala den tills taket är täckt osv ?
 
Bob_the_builder
Är stomresning ett separat moment i avtalet (eller kanske det enda moment den entreprenören utför)? I så fall borde ju detaljerna kring utförandet vara specat i avtalet. Definitionen av stomrest brukar variera en hel del, men min spontana uppfattning är nog att taket ska vara tätt i alla fall!
 
Ja stomresningen är ett separat moment i avtalet. Min uppfattning är nog som din, att taket skall vara täckt (med vindpapp eller dylikt) och alla takstolar på plats innan fakturan skall betalas.
 
M@ZE skrev:
Min uppfattning är nog som din, att taket skall vara täckt (med vindpapp eller dylikt) och alla takstolar på plats innan fakturan skall betalas.
Detta ska vara gjort innan fakturan skickas ut, såvida inte förskottsbetalning har överenskommits. ;)
 
Heheh precis Immobil :) någon sådan överenskommelse har inte upprättats.

Då står det ju klart att jag betalar fakturan såfort taket är täckt i form at vindpapp då.

Stort tack gubbar ! ;)
 
Glöm ej att faxa tillbaka fakturan omg med ett skriftligt bestridande och motivering.
 
Jag undrar när man kan förutsätta att dom täcker taket med vindpapp, som skydd för väder och vind ?

Gått 2 veckor sedan stomresningen utan att taket är täckt med vindpapp eller pressenning ???
 
Hej vad står det i avtalet att dom skall göra ??

mvh// Goerana
 
I avtalet står det inte specifierat NÄR taket skall vara täckt med pressenning eller vindpapp, finns säkert inga byggnormer för detta kan jag tänka mig.
 
En stomresning ska väl inte ta mer än typ två dagar för ett normalt 1/5 plans hus ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.