Vispat bulldeg med en borrmaskin.

Rullat upp spännband med en skruvdragare och ett litet verktyg jag byggde av två skruvar och en bit plåt.
 
Använder stekspadar i plast och plastslevar till kakling, fogning, putsning. Perfekta redskap att använda i svåra hörn samt där man inte vill repa med en metallskrapa. Samt skrapa bort mjukfog som blivit för mkt.
 
Delat frusen oxfile till två mindre bitar med vedklyven, samt delat frusen storpack köttfärs med yxan mot vedkubben, givetsvis utan min sambo ser på eller vet om detta, själv är bästa dräng.:screwy:

mvh
 
Delat glass med anslutningskablar, kromnickeltråd och ett bilbatteri.
Sågat upp fryst bröd på bandsågen.
 
palatset skrev:
Använder stekspadar i plast och plastslevar till kakling, fogning, putsning. Perfekta redskap att använda i svåra hörn samt där man inte vill repa med en metallskrapa. Samt skrapa bort mjukfog som blivit för mkt.
Slickepott i gummi är utmärkt för att få ut det sista limmet eller färgen ur diverse burkar och flaskor.
 
Jag sitter här och skakar på huvudet åt alla galenpannor, men så slog det mig att jag faktiskt brukar ta bort tapetskarvarna på gamla tapeter med osthyvel...
 
P
Men använder inte alla en batteridriven elvisp från Festool? :)

Senast använde jag en sickel för att skrapa av bakbordet. Varmluftspistolen har vid tillfälle använts för saker som att snabbtina djupfryst köttfärs, eller creme brulee när den var närmare än gasolbrännaren.

Edit: Varmluftspistolen har även fungerat för att värma vattenbad när jag skulle smälta choklad att ha på tårtan (någon hade glömt att ta med kokplattan)
 
Redigerat:
När jag var liten skruvade jag fast videoband i skruvstädet och spolade tillbaka dem med hjälp av en skruvmejsel (för att trycka i det lilla hålet som låser upp rullarna) och borrmaskin.. :)
 
Jag kom på att jag faktiskt regelbundet, flera gånger i veckan, använder byggredskap när jag bakar bröd. Jag fördelar exempelvis mjöl på bakbordet med en fixkam i plast, använder en glasfibervävskrapa för att dela degen och ett rostfritt glättningsstål för att ta upp mjölet från bakbordet och lägga tillbaka i påsen. Degblandningen sker dock med traditionellt hushållsredskap.
 
AXS
Jobbat i kök, där var spackelspadar förbrukningsvara. Flera typer och storlekar.
Mest till stekbordet och bakning.
 
I julas när vi skulle stoppa korv gick assistenten sönder. Vi fick leta fram en gammal hederlig köttkvarn med vev. Efter några vevningar insåg man att man är alltför lat, så jag skruvade bort veven och kopplade på skruvdragaren istället. Gick som en dans efter det. :)
Vågtandade brödknivar (gärna Viktorinox) är perfekta att skära isolering med.:cool:
 
Hörde jag att någon pizzabagare använt sin spackel till både mat och spackel när myndigheten var på besök.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.