tjena.
vi tänkte göra grund till de blivande garaget till sommarn. och behöver tips på bra ställe köpa komplett grund.
alltså kantelement, cellplast, armering m.m.
samt vad kan de kosta för pris på att en betong bil kommer ut med betongen och slänger i? :D
måtten på garaget kommer bli 7x8meter.
tacksam för snabba svar.
 
Be om en offert från Beijer, det blev lika billigt som alla "klappat och klart" ställen från nätet för mig.

Någon större kompetens upplevde jag dock inte att personalen på Beijer hade, tyvärr.

Det finns en hel del pengar på att spara på att göra det själv. MEN, det är inte frågan om att bara "slänga i" betongen. Om det är vad du tror bör du verkligen anlita några som gjuter plattan åt dig ;)
Du kommer eventuellt behöva två bilar.
 
Även jag fick bästa paketpris från min lokala byggvaruhandel, fick de sälja allt material så var de billigare än de "onlineföretag" jag jämförde mot.

Angående gjutningen så ska du anlita den absolut bästa gjutaren du kan hitta, fråga/ring runt och ta in referenser.
När jag gjöt 280m2 hus och garagepattan (siter ihop) så fick jag tag i ett riktigt proffs. Jag har inte behövt använda ett gram spackel, varken för att bygga/justera fall i badrum och tvättstuga eller för att jämna ut underlaget för parkettgolvet, allt blev perfekt i gjutningen. Dessutom är plattan spegelblank och efter behandling av garagegolvet (lithurin) så är det lika lättatädat som en plastmatta.

Ta gärna en lite bättre betongkvalitet till garaget, efter tips från gjutaren så körde jag med C28/35 i garaget och C25/30 i huset.

Jag tror att jag fick betala runt 1500kr/m3 ink moms för 37m3 betong.
Sen tillkommer pumpbil och själva utläggningen/gjutningen.
 
Redigerat:
Kan bara stämma in i kören. Skriv ned vad du behöver och åk runt och be om priser. Jag har flera gånger varit med om att man inte får några nämnvärda rabatter på telefon men åker man in och skakar hand så blir det helt andra siffror. Även hos mig så har "riktiga" byggmarknader spöat Byggmax och Bauhaus så det stänkte om det. Tex var lokala NT-Bygg på pappret dyrare på takplåten än Byggmax (högre pris per m2) men då jag kunde få den måttbeställd utan extra kostnad så vart den faktiska kostnaden lägre då jag slapp betala för spill.Att de sen dessutom fixade fram trampsäker underlagsplast på 25 meters rullar åt mig var bara bonus :)
 
  • Gilla
manttellis
  • Laddar…
Jag tog min grund från Leif Tjälldén. Väldigt smidigt! Bara att skicka in ritningen på garaget sen fick jag en spec på allt jag behövde. Kantelement, isolering, armering, armeringsdistanser, kantjärn osv... Samt en beräkning på hur mycket betong det skulle gå åt. Jämförde pris mot lokala Woody-bygghandeln och Tjälldén var ca 7000:- billigare, och då hade jag fått 10-20% rabatt hos Woody.
SKB (vibbfri betong) kostade mig: 1120kr+moms/m3, 246kr+moms/m3 i transport inkl 20 min fri lastning, efter det 14kr/min.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.