O
Vi får mötas i framtiden å se hur det ser ut då :D

Dock verkar vi vara på samma nivå gällande kabeldragningen, och det är vad det handlar om!
Oavsett hur man själv ser på tv, så bör man tänka på en eventuell försäljning. och kostnaden att dra coax också är obefintlig i det stora hela!
 
Och jag som tänkte plocka borta all coax, tv-antenn o hela skiten till sommaren när jag byter vindskivorna...
 
Nu har vi:

- Dragit tomrör för eventuell parabol/antenn i söderläge
- Dragit tomrör för TV/Radio i vardagsrum två stycken (en i öppen spis, en vid alternativ väggplacering), ett till master bedroom, ett till allrum.

Nu kommer nästa fråga, men i annan tråd :)
 
Nimajneb skrev:
Enligt sunt förnuft så ska man naturligtvis ha Radio/TV/Satellit uttag runt om i huset.
Väldigt många vill antingen se gratis TV (markbundet) eller ha större utbud och kvalitet (Satellit).
Gratis?
Ingenting är gratis.
 
Joens skrev:
Gratis?
Ingenting är gratis.
"Alternativkostnad"
 
Joens skrev:
Gratis?
Ingenting är gratis.
Jag bjuder elektrikern på mat varje dag han jobbar, och han gillar makaroner och korv. Så det är ju nästan gratis :)
 
Joens skrev:
Gratis?
Ingenting är gratis.
Jag måste döda din teori, jo det finns rätt mycket gratis faktiskt, tex gratis internet, operativsystem, programvara m.m.
 
Ja, jo. Gratis saker finns det ju. Men om man ska vara riktigt bitter så kan man säga att mjukvaran kan vara gratis men det kostar att driva den. På så sätt så är den ogratis...

Men jag förstår och håller med. Dock kallar jag inte SVTs utbud för gratis. . .
 
Hörde att flera leverantörer börjar fasa ut satellit nu. Så allt går mot ip, snabbare än kvickt.
 
rightnow skrev:
Hörde att flera leverantörer börjar fasa ut satellit nu. Så allt går mot ip, snabbare än kvickt.
Vad menas med fasa ut satellit?
 
rightnow skrev:
Hörde att flera leverantörer börjar fasa ut satellit nu. Så allt går mot ip, snabbare än kvickt.
Har du någon annan källa för detta än en dörrknackare från telia:)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Ska kolla källa! Det jag hörde var att det va i England. Om det va BBC eller någon annan.

Återkommer.

Egentligen är det väl inte så konstigt. De som levererar TV idag pratar väldigt mycket Play och interaktiv reklam. Eller att låta kunden betala för att välja bort reklam. Då är det IP som gäller.
 
Lite OT men Tele2 ringde mig och berättade att dom håller på att fasa ut samtliga kopparlinor (telefoni och adsl). Istället erbjuds "fast" telefoni och bredband via 3/4G nätet. Dom börjar ute i landet och räknar med att fasa ut alla abonnenter under närmsta åren.
 
bjolo360 skrev:
Lite OT men Tele2 ringde mig och berättade att dom håller på att fasa ut samtliga kopparlinor (telefoni och adsl). Istället erbjuds "fast" telefoni och bredband via 3/4G nätet. Dom börjar ute i landet och räknar med att fasa ut alla abonnenter under närmsta åren.
Dom vill ju tjäna mer pengar eftersom dom själva inte äger koppartråden. Dom har ju satsat så våldsamt mycket pengar på 3/4G licenser och utbyggnad och vill naturligtvis få över kunderna dit.
Som tur är så finns det ju andra teleoperatörer som ligger kvar på koppartråden så det är ju inget problem och inget man behöver bry sig om.
 
Jag tolkade det som att det var pga Skanova hade påbörjat avveckling av kopparnätet, har även hört att Telia gör samma sak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.