Hej, vi har bestämt oss för att bygga men innan vi kontaktar säjare för FH så skulle jag gärna vilja veta om nu nån vill uppge priset för er som byggt något av ovanstående hus.

Det jag vill veta är:
Totalpriset för huset, alltså ink grund men inte med tomtkostnaden utan vad kostade era hus totalt innan dom var klar, detta gäller er som INTE byggt nåt själva utan anlitat för allt!

Tacksam för svar!

Mvh
lena76
 
De flesta brukar väl hamna på 3 miljoner utan tomt.
 
3x materialsatskostnaden är nog inte helt långt borta.
 
Men nu ville ju jag gärna ha svar från dom som byggt ovanstående hus!
 
Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt! Men det är väl bara att kolla produktionskostnadskalkylerna som finns på deras hemsida.
 
Och allra enklast är väl att kolla med en säljare för exakt uppgift om inte ungefärliga svar från personer som INTE byggt själva var tillåtna...

Var väl inte så att tråden överbefolkades av personer som ville svara heller.
Men du har 3Mkr och 3x materialsatskostnaden att gå på så här långt. ;)
Berätta gärna vad säljaren kommer fram till.
 
Vi bygger ett Rödhaken, ~3 mille är faktiskt vad det hamnar på utan tomt. med vissa tillval, kök, kamin, tillägg för mer fyllnadsmaterial osv. Beroende på var i landet man bor så kan man komma undan lägre pga att arbetskostnaderna kan vara lägre i vissa delar av landet. Hittar man egna entreprenörer kan man alltså spara lite och bor man nära Borlänge så blir kostnaderna lägre med "deras" entreprenörer än om man bor en bit bort.
Hör du med en säljare så får du också ett ungefärligt pris pga att du antagligen i slutändan kommer vilja ha saker som inte är med i beräkningen, och så är det beräknat med "deras" (de har egentligen inga egna byggare) entreprenörer vilka kan vara lite dyra. Men det är en bra fingervisning. Vi har valt snickare via fiskarheden, resten fixar vi själva och sparar lite pengar pga det. Priserna går dessutom upp kontinuerligt så byggsatsen kostar numera 42000:- mer än när vi beställde för ett år sen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.