petrho skrev:
Är intresserad av [länk]

och funderar på modellen i allmänhet men toppkorg för bestick i synnerhet. Är lite trött på den vanliga bestickkorgen där man ofta släpper ner besticken för att inte bli kladdig och på sikt går botten sönder.
Just den modellen kostar fånigt mycket bara för att du får lite led-belysning..... 59t20 är lite "förståndigare". Eller så köper du i tyskland. Billigare där. Frakt hit 900 spänn ungefär....
 
Redigerat:
OM det fortfarande finns svensktillverkade Asko eller Cylinda att köpa så håller de en detaljkvalitet som är högre än konkurrenterna. Tex är alla delar i disksystemen av rostfritt stål ( inte plast), höljet är helsvetsat istf siliconlimmat osv.
Jag vet inte hur maskinerna ser ut om de inte är svensktillverkade.
 
En åf jag pratade med gjorde följande rangordning, vad nu det är värt:

Miele
Asko (de svensktillverkade exemplaren som jag uppfattade det)
Bosch/Siemens
 
Diskmaskin med toppkorg är bra ibland och dålig ibland.. Det kan vara problem att få in lite större plastbunkar ibland, men för det mesta är det bara att möblera om.

Vill man ha en vanlig korg i efterhand är det nog lättare att hitta en som passar än att hitta en toppkorg..
 
Är det PSI-24.com som gäller om man ska handla vitvaror i Tyskland?
 
Börja med idealo.de, det finns flera med bra pris som skickar till schweden.
 
Ska kika. Ska beställa allt till köket inkl tvätt/tork... Men de är ju för kassa på engelska när man mailar och frågar :)
 
Jo men lite strul är det om man inte kan tyska, men iprincip klarar man ju sig med modellbeteckning, preiz och versand kostnad.....
 
danielandersson skrev:
Ska kika. Ska beställa allt till köket inkl tvätt/tork... Men de är ju för kassa på engelska när man mailar och frågar :)
Du blandar nog ihop det med Fransoser eller Italienare:D
 
Same same but different 😇
De svarar knappt varken på chatten eller på e-mail ändå varken på engelska eller Google-translate-tyska :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.