Hej,

Efter en rejält blöt sensommar så har jag fått lite ytlig växtlighet på norrsidan (träfasad). Tänkte därför se till att fixa till det enligt alla konstens regler och ber därför om tips om vilka dessa är (reglerna då... :) )

Är det bara att skrubba med fasadtvätt eller vad det heter och sedan vara nöjd eller ska man förbehandla, efterbehandla mm mm...

Alla tips och förslag är varmt välkomna.
 
Jag tvättade med fasadtvätt o skrubbade med en borste på skaft. Därefter sköljde jag av det med en svag vattenstråle (ingen högtryck). Har fungerat bra!
 
Tack och bock!

Skrubbning ikväll då, skönt att slippa att fundera på vad man ska göra om kvällarna. :)
 
Hej,
har lite expertis pa omradet... Atminstone med det som drabbat mina hus sa fick jag skrubba bada. Det viktiga var inte medlet, utan att ha varmt vatten och ratta borstarna - en spanstig rotborste for dar man kommer at bra, och en diskborste for de tranga platserna. Jag kom fram till att hederligt diskmedel var effektivare an fasadtvatt, i vart fall pa mina fasader..? :-?

Spola av med lagt tryck pa tradgardsslangen och smutsen rinner bort pa ett mycket tillfredsstallande satt.

Har sett de som provat med hyrda skumsprutor, hogtryckstvattar och allt mojligt, men inget slar skrubbandet!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.