Julas blad kom igår. De har en högtryckstvätt för 795 kr, "ordinarie pris 1495 kr".
Flöde 360 l/min, pumptryck 140 bar, arbetstryck 100 bar, slanglängd 7 m, effekt 1,8 kW, slangvinda.
Jag behöver en tvätt till att tvätta ett par bilar några gånger per år, motorrum, ev trallgolv. Kan detta vara något att ha? Ja, jag vet man får vad man betalar för.
 
peternicklas
Köp ett välkänt märke som kärcher eller Alto.
 
Amatörbyggaren skrev:
Julas blad kom igår. De har en högtryckstvätt för 795 kr, "ordinarie pris 1495 kr".
Flöde 360 l/min, pumptryck 140 bar, arbetstryck 100 bar, slanglängd 7 m, effekt 1,8 kW, slangvinda.
Jag behöver en tvätt till att tvätta ett par bilar några gånger per år, motorrum, ev trallgolv. Kan detta vara något att ha? Ja, jag vet man får vad man betalar för.
Antar du syftar på modellen från "Hamron"?
http://www.jula.se/hogtryckstvatt-140-bar-1800-w-220117

Väldigt bra pris med tanke på att både slangvinda och tralltvätt ingår, och självklart är det alltid så att man får det man betalar för, men med tanke på priset och vad du ska ha den till skulle jag nog gett den ett försök, går den sönder har du alltid tre års reklamationsrätt. Själv har jag en Kärcher k5.585 som jag är väldigt nöjd med, men den är ju dyrare.
 
Redigerat:
Raskus. Ja, just den tvätten, jag funderar ytterligare någon dag, jag chansar nog.
 
Jag köpte en sådan igår. För användning enligt det du skriver tror jag nog den duger. Har ungefär samma användningsområde. Den känns såklart lite plastig men det kom vatten med bra tryck i alla fall! Testade lite mot kalk fläckar i en duschkabin och det lossar utan kemikalier.
/Peter

Amatörbyggaren skrev:
Julas blad kom igår. De har en högtryckstvätt för 795 kr, "ordinarie pris 1495 kr".
Flöde 360 l/min, pumptryck 140 bar, arbetstryck 100 bar, slanglängd 7 m, effekt 1,8 kW, slangvinda.
Jag behöver en tvätt till att tvätta ett par bilar några gånger per år, motorrum, ev trallgolv. Kan detta vara något att ha? Ja, jag vet man får vad man betalar för.
 
Amatörbyggaren skrev:
Julas blad kom igår. De har en högtryckstvätt för 795 kr, "ordinarie pris 1495 kr". Flöde 360 l/min,
Antar det ska vara 360 l/h. Annars lär de nog få leverera med en mindre damm för att föda den. :)
 
  • Gilla
Sailorman och 1 till
  • Laddar…
Jag såg också den från Jula och blev lite sugen. Men idag så damp ica-bladet upp i lådan och där säljs nu en Nilfisk C120.3 med terrasstvätt, bilborste och avloppsrensare, 1499:-. Jag tror att jag slår till på en sådan istället. Jag tvättar bilarna (ibland) och spolar av altanen då och då.
 
Alfredo. Ett helt korrekt påpekande, jo jag märkte det efter att jag postat inlägget
 
Alto C120.3 har vi och den är helt OK och bara köpa avloppsslangen brukar gå på 500:- så har man nytta av en sådan så är det en bra deal.
 
Får jag bara vara "messersmitter" och påpeka att man inte ska tvätta motorrum med högtryckstvätt (antar att du alltså menar motorutrymmet i bilen)
 
Gruvberget skrev:
Får jag bara vara "messersmitter" och påpeka att man inte ska tvätta motorrum med högtryckstvätt (antar att du alltså menar motorutrymmet i bilen)
Man ska så klart inte spola över elektroniken...
Jag har spolat mina bilar i motorrummet i alla år, det har gått bra.
 
  • Gilla
BigR
  • Laddar…
Mr "wisserbesser". Jo jag vet, stor försiktighet måste iakttas. I första hand så gäller det en Saab 96, 1966, den är redan spolad med högtryck flera gånger. Lite värre på en Focus med en massa elektronik, det går om man plastar in ordentligt
 
Ja då verkar det ju fungera med högtryck i motorutrymmet :) men jag skulle ändå inte våga, det finns ju lager, packningar osv som kan ta stryk. Men så sant, äldre bilar tålde mer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.