svar:2
kodlås känns naturligt 2013 och säkrare än nycklar, skönt med en sak mindre att ha med sej hela tiden!
 
Rätt svar 2, men låt någon annan vinna.
Tyvärr är det i dagsläget inget försäkringsbolag som jag känner till som anser att detta räknas som godkänd låsning på villor....
 
Rätt svar 2. Jobbar som dörr & fönstermontör och skulle bli väldigt glad om man fick prova detta system hemma. Både för mig & kunders säkerhet
 
2
Hade känts tryggt med ett sånt här lås.
Vi är mitt i husköp och ska bo ute på landet så det vore perfekt som inflyttningspresent =)
Säkra dörrar och fönster är A och O!
 
2

Då jag är världens mest glömska person och mina barn ganska frusna av sig vore det underbart att kunna ringa frun och få en kod för att komma in i huset. Istället för att vi måste stå ute och frysa tills hon har hunnit köra hem ifrån jobbet med sina nycklar !
 
Rätt svar är nummer 2.

Har man, bara en gång tvingats knacka på hos grannen iförd minimal utstyrsel då man "bara skulle kolla" något och vinden tog dörren, då vet man det verkliga behovet av detta lås. Mer än en gång har detta skett, nu har vi dock en lekstuga att gömma sig i tills hjälp kommer hem.
 
Rätt svar: 2

Med ett Yale kodlås från Aleka
Slipper jag sitta på jobb och tveka
Glömde jag låsa i morse eller ej?
Bara lugn det sköter Yale automatiskt åt mej
 
Rätt svar nr 2
Med 6 vimsiga barn som kommer hem vid olika tider från skolor, måste jag bara vara värd detta!
 
Rätt svar: 2

Eftersom jag hittills gjort 13 (Ja, 13!) nyckelkopior på mindre än 2 år men ändå bara har 3 nycklar kvar så skulle detta passa mig utmärkt. 5st barn som skulle tappa huvudet direkt om det inte satt fast gör att jag snart betalt min skomakares (som kopierar nycklarna åt mig) drömsemester flera gånger om!
Dessutom måste det vara säkrare än att ha 10 nycklar på drift runt stan :)
 
Svar 2.
Vi håller på att framtidssäkra vårat hus från -54.Vi har nu tre ingångar och fem olika nycklar. Alekas kodlås är framtiden, med fantastisk säkerhet och flexibilitet!
 
Har sett denna häftiga lösning förut och tänkt, en sån måste jag bara ha.
Hade varit riktigt skönt att få slippa nycklar 2013
 
Svar på frågan:

Bor i ett gammalt hus med en hög mur runt omkring. Utanför tomten går det en vandringsled till ett naturområde som många besöker. Den gamla höga muren med porten i väcker nyfikenheten hos många som inte kan låta bli att kika in titt som tätt. Vi har ett vanligt lås på porten men då kommer inte de in som ska . Ett Doorman Kodlås kpl SB med fjärr styrning skulle underlätta.
 
Rätt svar: 2
Vinner jag lovar jag att komplettera med kodlås till groventrén samt ett riktigt lås till balkongdörren från Aleka (y)
 
Svar: 2

Med ett kodlås så slipper jag den eviga frågan;
"hmm, vaaaar la jag nycklarna nu då? "
 
Rätt svar: 2

Eftersom jag kallas "mr. Security" här hemma så vore detta ett ypperligt komplement till mitt säkerhetstänkande och för en gång skull skulle det också gå snabbare att låsa huset, vilket nog skulle uppskattas av flera ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.