Svar: 2

Äntligen ett bra sätt för att kunna hålla tjuvar och banditer borta från huset utan att behöva ta med nyckel när vi jobbar i trädgården eller garaget.
 
Rätt svar: 2
Motivering: Er i process med å byge nytt fritidshus ved Strömstad og en slik lås vil være kjempesmart og ikke minst motivere alle naboer til å anskaffe den samme :)
 
Alternativ: 2

Ett nyförvärvt hus med olika nycklar till alla dörrar. Detta lås skulle sitta som en skänk från ovan då det finns så mycket annat att prioritera bland. Att både svärmor och grannen kan få tillträde utan nycklar på vift är pricken över i:et.

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
Svar:2.

Är beroende av personlig assistans efter en svår olycka. Assistenter kommer och går - inte minst vikarier.
Ibland får jag dessutom hjälp att se till huset då jag är inlagd, ibland behöver hantverkare kunna komma in.
Detta innebär, som envar förstår, ett ständigt planerande och ordnande med nycklar.

Ett kodlås, där det dessutom enkelt går att byta kod då någon slutat och inte längre bör ha tillgång till huset, skulle alltså innebära en smärre revolution för mig!!
 
Rätt svar: 2. Yale Doorman skulle skänka vårt nya hus vänlighet och säkerhet.
 
Rätt svar: 2

Skulle precis skriva den bästa motiveringen men det låste sig i skallen och jag hittar inte nyckeln... Man skulle haft kod istället....
 
Rätt svar är alternativ 2.

Motivering: För närvarande har vi två olika nycklar till huset; den ena nyckeln öppnar entredörren och dörren från garaget in i huset medan den andra öppnar dörren till garaget. Varför denna krångliga lösning? Jo eftersom vi ofta har djurvakt samt ofta har utlandsboende släktingar boende hos oss under längre perioder samt ofta tillbringar längre tid utomlands hos nämnda släktingar kommer och går många i våra dörrar och det är svårt att hålla koll på vem som har tillgång till våra nycklar. Istället för nuvarande krångliga system där vi enbart ger ut garagenyckeln (och håller dörren från garaget till huset öppen när folk kommer och går) skulle ett Yale Doorman-system underlätta betydligt och skulle även få oss att oroa oss mindre under perioder då andra personer nyttjar vårt hus.
 
Rätt svar 2.
Jag har gjort om mitt garage till förråd för firman och kan då ge Schenker en kod för att ställa in grejer jag har beställt. Kan dessutom ta bort koden på semestern.
 
Rätt svar: 2

Det här skulle sitta fint på källardörren i fastigheten, så att vi kan släppa in hantverkare mm även när jag är ute eller bortrest; som det är nu så måste någon vara hemma för att lämna ut nyckel eller låsa upp. 20 passerbrickor per enhet räcker dessutom lagom för våra behov.
 
Rätt svar: 2

Motivering:
Jag bor på norra Öland och aldrig har jag väl fått så många spontanbesök - åtminstone på sommaren.. :rolleyes:
Då jag periodvis arbetar på annan ort vore det underbart att kunna lämna ut koder till vänner som vill låna huset när det ändå står tomt - hus ska leva!
Perfekt med kodlås istället för att "alla" människor vet var jag har nyckeln liggande. Vanlig gammal nyckel till ytterdörren liggande någonstans.. och kodlås till innerdörren..
Perfekt även om jag behöver släppa in sotaren eller någon hantverkare (för de saker jag inte får göra själv).
Det enda som skulle behövas som komplement är en elektrisk dörröppnare så kan hunden och katten få egna RFID-brickor.. så slipper jag montera kattlucka! :)
 
Rätt svar: 2

Motivering: Som nybliven småbarnsförälder skulle vardagen underlätta enormt då vi bor på 3 trappor, utan hiss. Att slippa fumla med nycklar bärandes på matkassar och babyskydd skulle underlätta enormt.
 
Rätt svar är 2. Skulle vara en guda gåva för mej pga förvirrad tonnåring som hela tiden tappar bort sin nyckel samt min egen förvirring som har kostat några nycklar oxså. Har snart så många nycklar på driv så det kan vara öppet.Mvh.
 
Svar 2 såklart! Detta skulle vara perfekt för oss då jag tröttnat på att göra nya nycklar efter att min sambo slarvar bort dem :)
 
Rätt svar: 2. Vi är otroligt dåliga på att komma ihåg att låsa och ta med oss nycklarna, vilket inte känns så säkert då huset ofta blir olåst. Länge velat ha en Yale Doorman då det skulle lösa våra problem, men har tyvärr ett renoveringsobjekt till hus som tar de pengar vi får över.
 
Rätt svar är 2!
____________

Våra hustomtar gömmer alla nycklar.
.. Till dörrar, bilar, garage och cyklar!
Familjen överens, utan att tveka..
Vi behöver ett kodlås - från Aleka! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.