Hej
Kanske en lite konstig rubrik, men för en månad sedan hade vi 3 olika leverantörer (Inte samma dag) hemma för att se hur mycket det kunde kosta att installera bergvärme (Idag har vi ved).

Men vi har fortfarande inte fått några svar, är det så svårt att göra en offert ?
 
hahalj
När jag dränerade vårt förra hus för 5 år sedan begärde jag in offerter från tre olika leverantörer som alla var hemma och kollade. Väntar fortfarande på offerten från en av dem...

Men det är väl bara att ringa och fråga om de är intresserade av att vara med? Annars finns det väl andra som vill.
 
Om du inte fått en offert på i månad har dom antagligen fullt upp men då kan man ju undra varför dom varit och tittat hemma hos dig men ring och kolla med dom för det tar inte lång tid att räkna fram ett pris.
 
Jag kontaktade tre firmor i höstas. Bara två kom ut och tittade varav bara en lämnade offert. För mig är det obegripligt varför man gör hembesök, tittar, mäter, fikar och snackar i 3h(!) och sedan inte skickar offert.

Nu har jag fått kontakt med en fjärde firma som verkar rätt i pris (rimlig om än inte billigast) och i övrigt seriös på alla punkter, det lutar nog åt denna.

Det är nog bara att kontakta fler leverantörer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.