Symbios skrev:
Nu har jag inte fakturan här men jag tror dom tog 430kr timmen, och det säger jag ingenting om men hur man lyckats få in så många timmar för att göra något så simpelt utan att ens behöva ta bort den gamla mattan under är jävligt och jag kommer inte heller att betala den summan dom begärt. Har sett nu också att dom har varit svartlistade(inget jag visste före) så jag tror jag ska kunna få ned fakturan. Om inte får jag helt enkelt bita i det sura.
Om jag förstått det hela rätt så har ni blivit fakturerade ca 200 timmar för att lägga 100 kvm klickgolv? Hade ni kommit överens om någon kostnadsuppskattning innan arbetet påbörjades och har ni koll på hur många timmar hantverkarna verkligen lagt ner på arbetet?

Men om det ni skriver stämmer att hantverkaren inte gjort något annat än bara lagt in golvet så skulle jag se till att konsultera en erkänd golvfirma eller annan sakkunnig som kan ge en bra uppskattning om vad ert arbete borde kostat och sen skulle jag med hänvisning till det bestrida den delen som eventuellt är uppenbart orimlig.

Den absolut största fördelen som jag kan se i det här fallet är att inget är betalt än så om TS bara betalar in vad han/hon anser vara rimligt för utfört jobb så återstår det för firman att stämma TS för att få ut resterande summa och då lär de behöva visa att den fakturerade summan är skälig.
 
kolla vad som är rimligt med annan firma sen ger du din hantverkare chansen att rätta till beloppet. om dom försöker luras så skulle jag ha gett igen med att inte betala alls!
 
Om det inte handlar om extremt krokiga, skrymsliga och ojämna golv så har dom nog bara skrivit en nolla för mycket.
Om firman varit där i över en månad för att lägga Golv borde du ju reagerat tidigare......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.