Hej

Letar efter ett matsalsbord för 6 personer som har den där rustika stilen eller mer åt drivvedsgråa plankor. har hittat lite varianter på chilli.se men vill se mer..

Någon som har bra tips och ideer om vart jag kan leta?helst inte större än 2 meter.
 
Hej Tom
Det som inte finns får man göra själv
och Så här blev mitt köksbord..
Köpte 40 mm Ek och björk skivor och sågade till dessa , fasade kanterna
puma 128.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

puma 129.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

som du ser på bilden så lade jag en Björk skiva i mitten och en Ek på var sida ..
Bordsbenen är också av Björk, jag tycker det är snyggt när man blandar olika trädslag..
Nu är inte bordet helt färdigt för det skall slipas och lackas men det blir till våren då man kan vara ute.
Det som blev över av skivorna gjorde jag till ett golv på altanen , fast här blev det bara EK
Kopia av puma 010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kopia av puma 018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eti..
 
  • Gilla
Tom Enning och 1 till
  • Laddar…
I den här tråden finns några länkar
 
Har kollat på lite sådana här bord och ofta är träet så mjukt så har valt bort de p.g.a. det, men vissa bord, t.ex. detta:
http://www.chilli.se/sv/artiklar/stevens-matbord-antik.html
Är hårt fast det är gjort i furu då de verkar ha en bra lack på det men det gick bort för att det var för opraktiskt med springor och lite väl grovt borstat.
 
Tack för tipsen... Håller med Bezt om att träet kan ofta vara lite för mjukt...
Ska se om jag kan köpa lete drivvedsliknande plankor och kanske snickra ihop ett bord själv... Svårt det här att bygga hus och få allt rätt från början...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.