Jo, Biltema har jag också bara gott o säga om. Aldrig varit något problem med de.
Utifrån bilderna ovan; har HQ lagt ut sin utveckling och produktion till Kina tro ? :D
 
Säljs landroid i Sverige längre då? Coop och jula blev ju stämda av hq.
 
Oja, sök på prisjakt.se så får du upp 4st som säljer. Därutöver även Eko(f.d Ekohallen)
 
Flera Volvo-fanboys kommer höja den till skyarna, den är ju Polestar blå! Fy fan vad ful!
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
tompathepilot skrev:
Flera Volvo-fanboys kommer höja den till skyarna, den är ju Polestar blå! Fy fan vad ful!
Nja, nu är du nog lite färgblind ;), menar inte att Polestarblå är den snyggaste kulören men den slår ju Biltemablå i alla fall :cool:
 
Buffelko skrev:
Aliexpress-texten specar batterierna till 8 Ah och "Average working hour: 2.5-4 hours (different from lawn)"
Ok, det rimmar ju bättre med den höga vikten att det sitter såpass stora batteriet i den. På tok för lång laddtid dock tycker jag.
 
Om den verkligen väger 22 kg så fyller regnsensorn en viktig funktion ;)
 
MBygga skrev:
Nja, nu är du nog lite färgblind ;), menar inte att Polestarblå är den snyggaste kulören men den slår ju Biltemablå i alla fall :cool:
Jo lite skillnad i kulör, men det finns likheter! :D

Med de små hjulen och så pass hög vikt tenderar den att agera jordfräs. Men det är ju inte omöjligt att bilderna i katalogen är nån prototyp och att detaljer kommer skilja, vi ska inte dömma ut den ännu. Men ful var den!
 
Gillar den praktiska aspekten av att de försett den med en överdimensionerad gummistötfångare à la Volvo 70-tal.
 
Jag hade en sådan här modell förra året. Det är ju en kina modell som finns lite här och var. Min hette greenmate men var exakt likadan.
Den är totalt livsfarlig för djur och barn! Jag lämnade tillbaka min efter 4 dagar.
Den gick alldeles för fort, så den krockade väldigt hårt mot fasta föremål.
Knivarna trasas sönder och lämnar splitter efter sig i gräsmattan då de inte är ledade.
Maskinen "klättrar" upp på trädstammar och ställer sig i 90' utan att kniven stannar (ej alltid, men 3 ggr av 10) oacceptabelt!!
Men det läskigaste var ändå att om man lyfter den i baken så stannar inte kniven då heller..

Så jag avråder alla från att ens fundera på den här klipparen. Och ber er istället att kolla på de mer inkörda modellerna.. Man får vad man betalar för!!
 
  • Gilla
kebro
  • Laddar…
Det som jag sagt hela tiden. Lika bra att inse att detta är inget för svenska marknaden. Ful som tryk e den också! Köper man en sådan så får man skylla sig själv.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
6
Pärrko skrev:
Jag hade en sådan här modell förra året. Det är ju en kina modell som finns lite här och var. Min hette greenmate men var exakt likadan.
Den är totalt livsfarlig för djur och barn! Jag lämnade tillbaka min efter 4 dagar.
Den gick alldeles för fort, så den krockade väldigt hårt mot fasta föremål.
Knivarna trasas sönder och lämnar splitter efter sig i gräsmattan då de inte är ledade.
Maskinen "klättrar" upp på trädstammar och ställer sig i 90' utan att kniven stannar (ej alltid, men 3 ggr av 10) oacceptabelt!!
Men det läskigaste var ändå att om man lyfter den i baken så stannar inte kniven då heller..

Så jag avråder alla från att ens fundera på den här klipparen. Och ber er istället att kolla på de mer inkörda modellerna.. Man får vad man betalar för!!
Även om klipparen är en "Kina-maskin" så tror jag inte Biltema skulle våga sälja den om den skulle vara så osäker som du skriver att din klippare är. Biltema är väl antagligen en stor kund för tillverkaren av denna klippare så då kan väl säkert Biltema kräva vissa ändringar från din modell för att klara säkerheten?
Bara spekulationer från min sida då jag har svårt att tro att en sån stor aktör som Biltema är skulle sälja en klippare som inte kniven stannar på om man lyfter klipparen under drift.
Jag förespråkar alltså inte denna klippare då jag själv har en robotklippare från Wiper.
 
  • Gilla
Thomas_2 och 3 till
  • Laddar…
Jag tror knappast Biltema lägger allt för mycket jobb på att ändra befintliga produkter som de köper in. Fortfarande kommer jag ihåg GPS:en de sålde. Kom in en som köpt den och klagade att den inte ens kunde hitta inställda mål! Tog ett par månader, sen fanns den inte att köpa längre. Jag tror det blir likadant med denna klippare.
 
  • Gilla
Pärrko
  • Laddar…
matte75 skrev:
Även om klipparen är en "Kina-maskin" så tror jag inte Biltema skulle våga sälja den om den skulle vara så osäker som du skriver att din klippare är. Biltema är väl antagligen en stor kund för tillverkaren av denna klippare så då kan väl säkert Biltema kräva vissa ändringar från din modell för att klara säkerheten?
Bara spekulationer från min sida då jag har svårt att tro att en sån stor aktör som Biltema är skulle sälja en klippare som inte kniven stannar på om man lyfter klipparen under drift.
Jag förespråkar alltså inte denna klippare då jag själv har en robotklippare från Wiper.
Biltema är väl inte direkt kända för att sälja kvalitet?
Alla gör som dom själva vill, jag ville bara lyfta fram problemen innan för många köper skräpet och utsätter sina barn och husdjur för fara i hopp om att de har gjort ett klipp..

Men om någon har denna klippare så rätta mig gärna om jag har fel..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.