Ytterrutan på micron exploderade utan att micron var påslagen. Vasst glassplitter från kanterna for runt i köket. Glaset mitt i rutan ser ut som en stenskottsskadad bilruta. Micron är 1,5 år gammal. Siemens är inte villiga att ersätta skadan. Är det fler som har råkat ut för nåt liknande. Jag tycker det är jäkligt svagt av Siemens.
 
Vad heter micron?
 
Ugnen heter HF25 M2 L2.
 
Har garantin gått ut så har du bara reklamationsrätten kvar och på en trasig ruta så är det rätt svårt att visa på ursprungligt fel, blä
Den modellen har hela luckan som en reservdel enligt siemens sprängskiss. 1775 kr ...
 
Menar du att den yttre rutan spruckit och att den inre är intakt? Bortsett ifrån "stenskottet" då menar jag
 
Jag letar desperat efter fotot på förödelsen.... bara jag som inte hittar något?
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Jag letar desperat efter fotot på förödelsen.... bara jag som inte hittar något?
Jag hittar inget Heller
 
Ja så är fallet.
 
Precis den micron har jag hemma också. Den lyckades göra sig rökfylld på 14sekunder när jag skulle micra gårdagens klyftpotatis härrom veckan. Jag ringde Siemens som sade att mat ska man inte köra på full effekt (900w), utan på lägre effekt. Endast vattenvärmning kan köras på max. Lite förvånande tyckte jag. Har värmt mycket mat på max genom åren i olika microugnar och det har gått utmärkt, inget som brunnit upp tidigare...
 
Har du barn? Spontant låter ju detta inte som något som uppstår av sig själv.

Minns när jag själv var sådär 5 år, hade man råkat paja något hemma var man väl inte alla gånger så snabb på att erkänna det precis.

•host host•
 
Jag kan erkänna att jag la ägg i micron, hade hört att de kunde sprängas.....
 
Klyftpotatis, väl indränkta i olja?
Kanske inte microns fel.
Har du provat något annat, typ köttbullar, ris eller liknande. Om det inte kommer nån rök då så är väl fallet löst.
 
Ja mitt barnbarn och jag stod vid Imac.en alldeles intill micron när det small. Ingen rörde ugnen.
 
Vill bara tala om att Siemens har hört av sig och vill skicka ut en servicekille för att kolla vad som hänt. Tydligen läser dom här på forumet. Nu får vi se vilken slutsats han kommer till. Positivt när man tar reklamationer på allvar.
 
Du skrev i första inlägget att Siemens inte var villiga att ersätta skadan. Hade du fått det besked direkt från Siemens, eller var det en återförsäljare eller annan extern part inblandad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.