Hej,

Vad tror ni om ovanstående skruvdragare för 2995:-

Är det en bra deal? Jag hittar den inte billigare varken i Sverige eller England/Tyskland.

Har ju även tittat efter en makitafärgad och inte bara vit.

Det känns som ett bra pris, har jag fel?

Tack på förhand
Andreas
 
Jag tror inte du har fel. De brukar ligga runt 4 000 kr med två batterier, laddare och väska (RFE). Jag har en äldre variant som jag nöjd med. Hade jag köpt idag hade jag dock sneglat på Metabo också, hade kanske blivit Makita ändå, dock är tre års garanti på batterierna är inte fel.
 
Jag har en sån och den är riktigt bra. Kompletterade väskan med en vit BTD142, då har man täckning på det mesta.
 
Tack för bra svar,

Är det metanol som har 3 års garanti på batterierna? Jag har makitas 10,8 i vitt vore därför trevligt med storebror i samma färg :)

Får slagskruvdragaren plats i samma låda? Var hittar man denna i vitt som naken maskin?
 
IMG_1693.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den ligger som gjuten i väskan. Jag köpte min på Tradera.
 
Jag köpte en bhp456 i kombipack med btd146 för 2900 plus frakt från toolstop förra veckan. Kombin heter dk1862x. Verkar vara rätt bra grejer. Beställde förra fredagen, fick i måndags.
 
*metabo
 
Bhp är väl även med slag? Tror inte jag har användning av det, känns som maskinen blir tyngre då?
 
Insåg att jag var lite otydlig. Så som jag har förstått det är det just Metabo och ingen annan som ännu vågar ge tre års garanti på batterierna.

Har dock använt mina Makita i tre år utan att knäckt något batteri, och då har jag både cirkelsåg och borrhammare som kräver en del. Cirkelsågen är förövrigt väldigt.

AndOld skrev:
Tack för bra svar,

Är det metanol som har 3 års garanti på batterierna? Jag har makitas 10,8 i vitt vore därför trevligt med storebror i samma färg :)

Får slagskruvdragaren plats i samma låda? Var hittar man denna i vitt som naken maskin?
 
AndOld skrev:
Bhp är väl även med slag? Tror inte jag har användning av det, känns som maskinen blir tyngre då?
Ja, det stämmer. Såg fel i din beskrivning. Jag ville egentligen inte heller ha slag men britterna verkar gilla att ha slag med i dragarna. 0,1 Kilo skillnad blir det har jag för mig. För mig (som amatör) övervägde att få med en slagskruvdragare viktskillnaden.
 
Då e jag med ang batterierna. Jag har
 
Inte heller haft problem med batterier. Peppar peppar.

Gillar möjligheterna som makitas 18V serie ger än med alla maskiner att välja på.
Jag har också märkt att det i de flesta paket är med maskin med slag, främst då från utländska butiker.

Det lutar åt att detta får bli nästa investering.
 
Jag tror att Bauhaus har eller nyligen haft denna maskin för detta pris på kampanj, men kanske hade deras maskiner inte 3Ah batterier.
 
2995:- med två 3.0 batterier.
 
Det var på Bauhaus jag såg den när jag var där och köpte skruvlådor som diskuterats i en annan tråd här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.