Rätt svar: X
En sådan vore fantastiskt att vinna. Vår nuvarande extender i vårat avlånga hus gör tamejf'*n inte en gnutta nytta. Så när man sitter där, längst bort från routern i dotterns sovrum under en 2-timmars sövning, vore det kanon med lite täckning så man kan surfa lite på BH under tiden. Mobiltäckning vet vi inte vad det är i våra trakter.
 
Rätt svar: X
En sån där vore kanon att vinna. När man nu sitter och försöker söva dottern på kvällarna i 2 timmar och surfar in på BH, ja då kan man räkna med att den förbannade extendern vi har idag har tappat kontakten, igen. Så där sitter man med ett obefintligt 3G-nät.
 
Svar: X

Har en fastighet med flera byggnader. Skulle vara ett smidigt sätt att kunna få nätverk även i sidobyggnaderna (friggebod och gästhus m fl) utan att behöva dra kabel. Ändras behovet kan jag lätt flytta enheten till det utrymme där behovet finns.
Min flickväns datorspelandes barn skulle vara överlyckliga om det finns nätverk i gästhus och friggebod när de bor i dessa. Vi skulle då slippa höra chattandet när de spelar WoW.
 
Svar: X. Advanced Encryption Security

Dettaa skulle vara perfekt då vi bor i ett gammalt hus. Jag har försökt få fram uttag till de olika rummen men det har varit hopplöst svårt, i alla fall att få det bra!. Och sedan så är nästan alla portarna i rautern fulla, så detta skulle underlätta min familjs liv och göra det lite roligare.
 
thomasx skrev:
Hmmm, AES är en vedertagen förkortning för krypteringstekniken Advanced Encryption Standard, som är en helt öppen och fri standard för kryptering. Det vore förundransvärt om ZyXel hittade på en egen med snarliknande namn. Men, av deras hemsida, både på den svenska och den globala, skriver de att rätt svar är

X. Advanced Encryption Security

Motivering:
Oavsett krypteringsteknik kommer jag på ett eller annat vis skaffa dessa eminenta pryttlar. För i vår gamla kåk finns inget sätt att dra kablar snyggt och radiovågorna når inte fram från routern och nätverksdisken till TV'n och mediaspelaren. Nu kan man ju få trådad kommunikation hela vägen och då flyter det på bra även när man streamar barnens filmer, som är det som går klart mest. Åsså kan barnen dessutom få internet i sina rum på övervåningen, riktigt bra. Så nu har Byggahus.se chansen att bespara mig 2400:- det hade ju varit riktigt förträffligt :)
Ja det var en god tanke att lägga till, med dessa förnämliga små Zyxel-burkar kan jag ju få nätverk ute garaget vi håller på att bygga också. De löser verkligen många problem :)
 
Svar X
Smart ide att kunna köra
Internet i elens rör.
Nu kan jag ta bort min kabel
så den inte längre stör.
 
Svaret är X

Med tre plan fulla av teknik behövs ett sätt att få full fart överallt, gärna utan att kräva ingrepp i vårt äldre hus. Viklet sätt är bättre än att utnyttja redan befintliga kablar? Powerline - ja tack!
 
Svar: X
Motivering:
Köpte förra sommaren ett 80-tals hus. Som tekniknörd är det inte alltid lätt att förklara åt frun varför man är tvungen att riva upp väggar för att få installera på ett snyggt sätt nätverkskablar i huset. Med denna lösning kan bägge partnerna vara nöjda. Hon slipper byggdamm orsakad av nätverksinstallationer och jag får ett fint nätverk i huset.
 
Svar: X
Med Zyxels trådlösa adapter kör jag internet (alt. mitt nätverk) genom kontakter.

Har ett stort äldre hus med nedre plan av lättbetong. Ungarna vill ha trådlöst nätverk överallt men då måste den trådlösa routern flyttas runt. När ungarna inte är uppkopplade så lyckas de ibland surfa på 3g-nätet och det är dyrt.
 
Rätt svar: X. Advanced Encryption Security

Min lägenhets väggar har jag, märkt begränsar signal av vart slag. Nätverket strular nu hemma var dag, och väldigt besviken är jag. Pga stor yta får jag inte till, det där med mitt nätverk, alls som jag vill.
 
X. Advanced Encryption Security

Jag vill vinna för att mina föräldrar ska kunna få bättre mottagning i det trådlösa nätverket. när man bor i skogen, så ska tydligen vara glad att man kan få bredband. Mottagningen är väl tveksam. O det trådlösa är inte bättre. Med Zyxels Powerlineadapters skulle allt bli så mycket bättre.
 
  • Gilla
celox
  • Laddar…
Rubrik och första inlägget säger att två person vinner, ser bara en person dragen?
 
Stort Grattis cederbusch!!! Glöm nu bara inte att rapportera tillbaka hur bra dessa apparater fungerar :)

Men, vem är den andre lycklige vinnaren, det skulle ju vara två!?
 
Jamen visst är det så! Ber så hemskt mycket om ursäkt. Den andra vinnaren är mattiaswahlberg. Stort grattis igen!
 
  • Gilla
mattiaswahlberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.