image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som kan berätta för mig vad detta är för träslag? Vore mycket tacksam för den informationen.
 
Jag gissar på björk.
 
Bok eller björk gissar jag på.
 
Tack för svaren! Hur ser man skillnad på bok och Björk? Och vad är skillnaderna i materialet i sig?
 
Skulle sätta pengar på björk, bok är rödbrun.
 
Det ljusbruna är björk Dom andra har konstiga färger har det blivet så i fotograferingen
 
Någon som vet vart man kan köpa björkskiva i dimensionerna 200 x 80 och 2,7-3 cm tjock?
 
Ser ut som Björk, googla stavlimmad björk så hittar du nog vad du söker. Tror tjockleken börjar vid 30mm
 
Tack för alla tips! Jag har kollat på både bok och björkskiva, tycker det är otroligt svårt att skilja dom åt, min erfarenhet säger också att bok inte alltid behöver ha en röd ton utan att bok kan ha den tonen som skivan på bilden. Finns det inget säkert sätt att veta vad det är? Eller någon möbelsnickare härinne som är 110% säker på sin sak?:)
 
Helt säker på Björk. Bok är rödare och har små korta streck/fibrer i sig. Lätt o se skillnad på.
 
Jag gjorde björkbedömningen på sista bilden med dom karakteristiska nästan vita områdena plus mörka spots.
Bild2 o 3 skulle pga färgsättningen vara bok, bild 1 är för långt ifrån.

Nej, jag är inte möbelsnickare:p
 
Ok, tack för hjälpen! Bild tre (den gulaste) är nog den som är mest lik verkligheten
 
Jag säger också definitivt björk. Bauhaus brukar ha ett ganska bra sortiment av bänkskivor, men även de andra byggvaruhusen borde ha.
 
Utan tvekan björk. Enligt mitt tycke så mycket vackrare än bok som blir väldigt trist med åren.
 
Tusen tusen tack för att ni tar er tid!
Litar på att det är björk nu:) blir bauhaus imorrn och kolla in sortimentet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.