Hej.

Har i helgen slängt upp renoveringstapet i ett litet rum. Rev ner det mesta av den gammla tapeten finns lite kvar på några ställen under renoveringstapeten. Nu till min fråga, Går det måla med vattenbaserad beckers matt 7 väggfärg på renoveringstapeten? Eller måste man ha oljebaserad färg?

En fråga till, fick 1 litet veck på ett ställe så armeringen sprack lite ca 5cm går det spackla i lite och måla ovanpå?


Tacksam för alla svar och tips?

/Micke
 
Beckers väggfärg går bra men jag rekomenderar att du kör ett varv med grundfärg först.
 
Stefan N skrev:
Beckers väggfärg går bra men jag rekomenderar att du kör ett varv med grundfärg först.
Ok. Så det är ingen risk att renoveringstapeten släpper pga att den är vattenbaserad?
 
I alla fall på Easy Covertapeten rekomenderar dom våtrumslim, vad har du kört med?
Det ska inte vara nån fara i vilket fall, tapeten sitter kvar.
 
Ingen fara med vattenbaserad färg. Tapeten suger mycket färg. Därför är det bra att börja med ett lager grundfärg eller en billig väggfärg för att mätta den innan du slutstryker.
 
Stefan N skrev:
I alla fall på Easy Covertapeten rekomenderar dom våtrumslim, vad har du kört med?
Det ska inte vara nån fara i vilket fall, tapeten sitter kvar.
Kanon då blir det hem och spackla i något ställe grunda allt sen måla. Hoppas skiten hänger kvar på väggen efter det. De sa ju att det va hur enkelt som helst på byggvaruhuset att slänga upp coverup tapeten men det lilla jag tapetserat innan kan jag inte riktigt säga att det bara va att slänga upp den haha.


/Micke
 
Kan man grunda med tapetklister utblandat med vatten istället för grundfärg? För att mätta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.