Att det blir kallt har ingen betydelse men för hög fuktighet i golvet är inte bra.
Det finns försäljnings ställen som har klickgolvet på ett ute lager .. så lite fukt tål det nog
Det får ju inte drypa vatten från fönstren..
Många fritidsstugor och hus står utan värme vintertid och där klarar sig golven
så ..??????????
Eti..
 
Men nu måste vi ju hålla isär olika delar, dvs lagring av golv och installerat golv.
Golv kan lagras kallt och görs så, samt att det är inplastat i sin förpackning. Före installation anger de flesta tillverkare att golvet ska förvaras i obruten förpackning i installationsutrymmet under t.ex. 48 timmar.
Nästa del är utrymmet som golvet läggs i, vilket jag uppfattade som ett uterum utan värme med stora glaspartier (enkelglas?) och tunn isolering. I ett uterum under den kalla perioden kan säkerligen temperaturen variera med 15-20 grader över ett dygn vilket inte är så bra för ett tunt flytande golv med klickfogar. Ett isolerat hus har inte så stora variationer, men även här har jag läst rekommendationer att man ska hålla det uppvärmt.Finns även lite om det i andra trådar.
 
Jag röstar för ställbara plintar men det går kanske inte komma åt att justera dom ifall det behövs?
I såna lägen går det iofs inte justera med slickepinnar på plattorna heller :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.