j.f.s
Rätt svar: X

Vårt hus är som en Faradybur, knappt vi får signal i vår trådlösa lur
trådlöst nät är en utopi, kan Zyxel och Byggahus stå oss bi
 
Rätt svar: X

Motivering.
Skulle vilja flytta servern från hallen ner till förådet där den inte stör någon. Allt för husfridens skull.
 
Rätt svar: X

Precis vad jag behöver. Har renoverat ett rum till att bli ett tv rum istället för att ha åbäket i sovrummet och det blev kanon förutom en sak. Kör digital tv via bredbandet och trådlöst ifrån routern till boxen men... tänkte inte på att murstocken är i vägen, total radioskugga. kanalerna bara hackar fram och dra trådat genom hela huset är det inte på tal av enligt chefen. En sån här skulle garanterat lösa mina problem.
 
Rätt svar: x

Kanske kan vara lösningen för att få igång det trådlösa internetet på vår tv, man behöver då tydligen sätta i en nätverkskabel mellan tv och router när man startar upp det första gången. har ännu inte blivit av då det är 30 meter mellan tv och router!!
 
Rätt svar: X

Detta är lösningen för mig! Jag behöver nätverk i verkstaden men vill inte gräva upp gårdsplanen med kullersten från mitten av 1800-talet. Trådlöst funkar inte heller eftersom verkstaden är i gamla logen med närmre 1m tjocka gråstensväggar. Däremot så är ju elen redan dragen och då passar ju denna produkt perfekt.
 
Svar: X

I nätverket här hemma samsas 15 uppkopplade apparater, varav bara två (stationär dator och NAS) är kopplade till routern med kabel. Således 13 enheter som samsas om den svaga signal en källarplacerad trådlös router erbjuder.
Denna manick skulle passa ypperligt för att låta TV:n och spelkonsolerna få kabelburet nätverk för streaming.

/C
 
Svar: X
Anledningen till att jag ska vinna är att vår 10 åriga dotter kommer få använda den istället för trådlöst som hon har idag.
Hon skulle bli överlycklig, och jag med eftersom jag slipper köpa en!
 
Mitt svar: X
Min snart 90-åriga mor som bor i en villa från mitten av 50-talet (2 våningar + källare och tjocka stenväggar etc) har stadsnätet indraget i garaget. Jag är numera ofta där och hjälper henne några dagar åt gången och behöver då komma åt internet speciellt i övervåningen där jag sover. Zyxels lösning gör då att internet kommer att fungera bättre för mig och då hinner jag använda mer tid till att hjälpa mor. När jag är hemma i mitt 2-plans radhus så kan jag då jobba även från mitt arbetsrum på övervåningen! Härligt!
 
Rätt svar är enligt Zyxel Advanced Encryption Security, alltså X. Heter naturligtvis, som andra redan påpekat Advanced Encryption Standard.

Jag skulle vilja ha vinsten för att kunna köra min backup ute i garaget för att bättre skydda vid brand. Är större chans att få ut antingen den eller "original"-hårddisken så att man kan rädda sin data. Har för mycket data för att kunna spara på Internettjänster.
 
"Rätt" svar: X - Advanced Encryption Security

Zyxel Powerline PLA4201 skulle passa oss väl, nätverkskabel är omodernt och krångligt. Vår femmånaders baby tycker gammal cat6 inte duger till annat än att bita i, frugan hänger tvätt på den och jag trasslar in dammsugaren i råttboet under skrivbordet. Med en PLA4231 skulle jag kunna njuta av solen och använda min surfplatta på altanen i sommar, istället för att kura i mörkret inne vid den trådlösa routern.
 
Rätt svar: X

Vi är just nu i full färd med att bygga ett hus. Från ett ha bott i ett 160 år gammalt hus kommer vi att få bo i ett sprillans nytt. En stor skillnad som jag hoppas ska bli är att vi kommer att slippa att ha en massa kablar liggandes över golv och genom väggar. Vilket för tillfället har varit behövligt för att tillfredsställa vår internetberoende familj .
 
X: Advanced Encryption Security
Jag bor i ett hus med 4g trådlöst, på landet, modemet måste sitta högt.
På nedervåningen är jag tvungen att ha en "dongel" för att kunna surfa, alltså två abonnemang.
Rumsindelning, plankväggar & äldre originalinredning stoppar kabeldragning.
 
Svar X

Jag tycker jag är värd att vinna ett set då vi renoverat hela nedervåningen och jag missar att dra nätkablarna i väggarna, och alla vet ju hur stabilt trådlöst nätverk streamar tyngre filer osv..
Att bara stå ut med att höra detta gnäll om kablar längs listerna borde göra mig till en värdig vinnare!
 
Rätt svar: X

Vi har ett litet hus på tomten som skulle vara perfekt för vårt barn att bo i som tonåring för att få det lite mer privat. Finns bara ett problem - Internet saknas där för det trådlösa räcker inte dit, el finns dock vilket, så dessa skulle göra renoveringen betydligt enklare.
 
Svar: X. Advanced Encryption Security (Standard)

Bygger helt nytt hus nu och det är mycket att tänka på. Skulle vara skönt att kunna räkna bort en liten del i budgeten redan nu.(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.