Det blir 9€ med skatt.

På alla delar är där detaljbilder med mått och dimensioner.

Har man tex lboxx så kan man ändra måtten så allt är anpassad efter dom
 
ImageUploadedByByggahus.se1363290274.535258.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser en detalj ut.

Jag har skrivit ut Pdf filen o detta är taget m iPhone kameran.
 
Är den avancerad att bygga, och kräver den en gigantisk verktygspark för att få ihop den ?
 
Han har använt borrmaskin , sticksåg,skensåg,domino,fräs. ,LR32

Men man kan göra den med borrmaskin , sticksåg cirkelsåg om man nöjer sig med lite sämre finish.

Jag har ingen domino utan kommer att använda fräs och trä plugg för att få samma resultat.
 
Jag ska även lämna in topskivan på CNC fräsning så jag får hålen på rätt ställe.

Han uppskattade att man skulle hinna göra den på 3 helger om man har allting hemma.
 
Fredrik, ser att du bor i Skåne så du kan låna min MFT mall...Ersättningsnivå väljer du själv, men att lämna den till CNC fräsning låter dyrt. Har du en fräs så kan du enkelt göra en MFT topp med min mall på nolltid.
 
Tack för alternativet. Jag har en snickeriverkstad som jag ska kolla med om det blir orimligt dyrt så hör jag av mig
 
Kul att du skall ge dig på att bygga enligt ritningen - hoppas att du återkopplar i forumet med dina resultat!

Vad har han använt för tjocklek i toppskivan? Är det 19mm som Festool original?

Har mina planer på att bygga en något mindre mobil bänk, men det känns som att man behöver mer än en stapel för verktygsförvaring om man har L-boxx. Systainer-systemet verkar var något mindre...

Edit: Fick förresten pris från min lokala snickarfirma på en topp 1200x800x30mm för ~650kr.
 
Tror han körde m tunnare mdf.

Jag tror att om man ändrar måtten på djupet o bredden så funkar det även för Bosch lådorna.

Jag har börjat leta efter expansionsbeslag , hjul mm. Kommer att försöka dokumentera så mycket som möjligt.

Tim vill inte att man sprider hans ritning så jag kommer att lägga ut färdig bild bara.
 
Jula har utförsäljning, bland annat hade de 500mm expansionsbeslag för 29kr/paret som jag fyndade igår. Kan eventuellt fungera, i alla fall för L-boxx som är 442mm på ena hållet.
 
Fredrik.engdahl skrev:
Tack för alternativet. Jag har en snickeriverkstad som jag ska kolla med om det blir orimligt dyrt så hör jag av mig
Jag höll på att ramla baklänges när jag fick tillbaka offerten från den jag kollade med.
Nånstans runt +3000:-!!
Men det går säkerligen att komma ner under 1000lappen som jag läst andra gjort.
 
badtastex skrev:
Jula har utförsäljning, bland annat hade de 500mm expansionsbeslag för 29kr/paret som jag fyndade igår. Kan eventuellt fungera, i alla fall för L-boxx som är 442mm på ena hållet.
Låter intressant, är dom med på webben till det priset?
Länka gärna om du har lust. :)
 
Vart köper man enklast (och billligast) t-profilerna och alla andra tillbehör. Fungerande tvingar och benchdogs osv.

Och vilka alternativ finns det till festool original?

(vet att detta avhandlats i många trådar, men känner inte att det varit solklart)
 
Självklart, i min butik var det lite utplockat så jag hittade bara de här:
http://www.jula.se/expansionsbeslag-2-pack-344110

På nätet finns det dock väldigt många olika dimensioner. Är en enkellåsning i bakkant i form av en gummibussning, frågan är hur många cyckler den håller för...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Verkar finnas på hyllan i Borlänge, läge att en sväng förbi kanske. :)
Tackar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.