Hej!

Jag har en fråga till er som köpt hus med inredningsbar övervåning (och givetvis er som har vetskap om detta). Vad kostar det att inreda övervåningen i runda slängar? I mitt fall handlar det om 44,5 m2 som ska innehålla två mindre sovrum, ett föräldrar-sovrum, en mindre toalett med dusch och en liten hall. Önskar mig en ungenfärlig siffra så jag kan ha något att utgå ifrån. Tack på förhand!
 
Från 270,000kr och uppåt beroende på vad du vill ha för material och på vad om du ska göra det sj eller leja bort för allt jobb. Kan bli lite billigare om du gör det sj men räkna med 270,000kr som minst i alla fall. ;)
 
vi betalade ca 300 000 kr för 95 kvm, då ingick vent, radiatorer/stammar, 9 kvm badrum, el, innerväggar tapetsering, målat gips i tak och dörrar/foder/lister etc

Väggar och tak var redan isolerade.

/Abbe
 
VA! :surprised: Då förstår jag inte de som väljer att bygga med oinredd övervåning om det finns alternativ. I mitt fall går det att välja, i pris skiljer det ungenfär 150´- 200´ vilket styrker våra nuvarande planer på att välja hela huset NF.
Tack för att ni tog er tid!

//Impossible
 
Impossible,

Vilket hus bygger du?

Låter som en liten nätt övervåning, vilket jag letar efter...
 
arwen...

Vi bygger tyvärr inte huset ännu utan står i valet att välja med eller utan inredd övervåning. Huset är Ugglan 147 då öv är färdiginredd eller Ugglan 102 då öv är inredningsbar från LB-hus.

//Impossible
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.