trattalask
Jadå!
Den gör vad den ska!
 
Har använt flera och de har fungerat bra. En fick jag byta (garanti) då den gick på av sig själv lite nu och då...
 
trattalask
Så, nu sitter den monterad. Saknas gör nu bara 3st dimbara LED-spottar med GU10-fattning. Nu kör jag med tre odimbara, men det funkar rätt bra det med.

Tack för svaren!
 
Hej! Min IKEA halogenarmaturer "brummar" även vid 100% när fler än tre stycken kopplas till denna. Jag har felsökt genom att koppla till vanlig elektronisk bakkantsdimmer och brummet verkar uppstå bara med NEXA dimmermottagare. Bara så du vet (ifall du tänker koppla in elektroniska trafosar över 100W)
 
trattalask
Jag kör med en ikeaarmatur för 3 spottar. Ingen aning om vad den heter, satt i huset när vi köpte det.
Men inget brum vad jag kan höra.
 
Hej
Någon som kan förklara vad det är för skillnad på CMR 100 och LWMR-210?
 
Sen finns det också WMR-250 som motsvarar LWMR-210 men skall klara LED/LE belysning. WMR/LWMR kan man altså ansluta bakom en befintlig strömbrytare som snaggletooth skriver, då kan man använda både den befintliga strömbrytaren och fjärrbrytaren till belysningen.
 
Kanon,tack så mkt o ursäkta trådkapningen. Förresten,om man redan har dimmer via den bef strömknappen,kan man ändå köra nexa bakom då eller funkar nexa dimmer bara på on/off?
 
Hur tänker du nu? Nexan kan ju sättas bakom befintlig dimmer (om den får plats) och styra en annan krets. Det går ju självklart inte att koppla ihop dom båda, om det var det du undrade.
 
Alltså tänkte o tänkte.. :)
Har spottar i taket som jag dimrar manuellt/via fysisk snurr på knappen. Tänkte om man kunde sätta nexan bakom den så det går att använda både fjärr o bef fysisk dimmerknapp?
 
olofh skrev:
Alltså tänkte o tänkte.. :)
Har spottar i taket som jag dimrar manuellt/via fysisk snurr på knappen. Tänkte om man kunde sätta nexan bakom den så det går att använda både fjärr o bef fysisk dimmerknapp?
Nej det går inte, du måste ersätta befintlig dimmer med Nexan och en återfjädrande strömbrytare.
 
Nexas dosdimmrar verkar dock inte fungera med återfjädrande brytare. Elektrikern satte in eljo trend med fjäder tillsammans med nexa 210, det fungerade inte så han fick ta bort fjädern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.