Hej
Jag har planer på att sätta upp ny takfotsbelysning på mitt hus. Huset är ett tegelhus (mörkbrunt) med runt tre meter upp till takfoten från marken.
Så detta set och undrar om det är något att ha?

Eller har ni något annat tips
 
Nja, en bekant har satt upp det, lyser lite för svagt tycker jag
 
Säger också nja. Hade dessa på ett staket jag byggde till vårt förra hus. Lyste inte alls så mycket jag trodde.

Såg bra ut när det var snö och ca 1m till mark, men jag tror att du bör välja andra lampor om du ska ha dessa som takfotsbelysning
 
Säger också nja. Köpte och testade dom hemma. Antingen för belysning av en spalje eller som backup-alternativ, fasadbelysning. Tyvärr passade dom varken på det ena eller andra, så nu ligger de ihoprullade i förrådet.

Jag har för tillfället en gulmålad träfasad, och ljuset blev i den "gula miljön" alldeles för grönt och ledde till en sjukhusmiljö där allt andades illamående människor.
Men jag tror det kan bero på fasadfärgen och kan upplevas helt annorlunda på annan fasad. Däremot tyckte jag inte att de lyste så svagt, men det kan ju också den ljusa fasaden bidragit med, plus att de satt rätt tätt i min testmiljö.

Innan jag köpte dem hade jag dock läst om flera "användare" på nätet som var nöjda.

Kanske köpa en testlampa eller minsta kittet för att testa själv hemma hos dig?
 
Kan kolla om jag har någon liggande kvar i källaren om det är intressant? Bara att koppla in på nåt med 12v så kan du ju prova hur det ser ut.
 
köp 3w som du kan dimma så kommer du bli nöjd.
köpte mina direkt från kina, kostade runt 35:-st inkl. frakt sedan köpte jag separat transformator så jag kopplade alla på en större trafo och skippade de små som följde med.
 
Tycker det är svårt att veta vilka jag ska köpa om jag köper från Kina, vilka köpte du? Är det samma krav på lampan i Kina och Sverige?
Vad har du för trafo?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.