Kan man klä in ett badkar av gjutmarmor med mosaik? Det är ett stort hörnbadkar som jag skulle vilja få ett nytt utseende på, och tror att mosaik skulle se schysst ut, det är ju förhållandevis enkelt att forma runt kanter osv. Men kommer man att kunna få det att fästa? Någon som vet?
 
Det skall fungera. Har sett detta badkar som är klätt i mosaik, men ingen aning om det är vanligt fix eller något
annat som håller det kvar.
badkar.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Tvätta det med avfettning först, något Cilit Bang grejs borde räcka sen på med en bra primer (t.ex. Kiilto StartPrimer) och använd ett fix som är gjort för "glatta" ytor (t.ex. Bauhaus Probau för "kakel-på-kakel" fästning).
Det kommer att fungera bra.
 
Epoxi, skulle jag använda
 
Det är alltså insidan av karet jag vill kakla in, men det är väl samma fix osv. man lär använda?
 
Skärsår i arslet here I com, det blir nog inget bra.
 
slaskman skrev:
Skärsår i arslet here I com, det blir nog inget bra.
Blodvite ska väl inte behövas om det görs rätt. Det finns ju gott om offentliga bad eller spaanläggningar med mosaik där man sitter, typ i bubbelpooler och liknande.
 
Rent instinktivt känns det som ett vanligt badkar "flexar" alldeles för mycket för att det skulle funka bra. Om inte mosaiken lossar så lär åtminstonde fogarna spricka.
 
Mitt badkar är i tjockt gjutmarmor så jag tror inte det "flexar" och skavsår tror inte heller är problem.
 
Alfredo skrev:
Blodvite ska väl inte behövas om det görs rätt. Det finns ju gott om offentliga bad eller spaanläggningar med mosaik där man sitter, typ i bubbelpooler och liknande.
ja, man sitter nog med badbyxor på som skyddar :)
 
Har du bara 90graders hörn i badkaret? Annars är det nog svårt att få till det snyggt i alla vinklar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.