Jo det är en Gustavsberg Triomont. Du menar att man sätter en dubbelmuff på slätänden och sen förminskningen i den?
 
Krilleman
Japp precis så. Har du kollat så förminskningen inte är medlevererad i konsoll-förpackningen? Den borde ligga där i!

Gustavsberg skriver: Excentrisk förminskning 90/110 mm medlevereras

Produktlänk XS Hög

6d4542157d.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Japp, den är med. Då kör jag så, tack för hjälpen! Nu är det bara att hoppas att väggen bakom håller för fixturen... Det är en gammal råspontvägg med en plyfa på som är skruvad så in i helvete:)
 
Redigerat:
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Krilleman
(y)
 
Hej alla kunniga!

Jag ska lägga klinker på en gäst-wc och då behövs ju fuktspärr numera. Har ett 110-rör som efter avjämning ligger flush med golvytan, dvs inte mkt till att sätta manschett och tätskikt på. Anslutningen för wc som var på plats sedan förra renoveringen (5år) är en IDO 63510 enligt bild, som passar till wc:n som ska på plats igen.

Kan jag använda befintlig wc-anslutning att dra upp tätskikt på, eller måste det vara wc-stos av Jafo-typ (länk enligt tidigare inlägg fungerar inte längre). Om befintlig kan användas, trycker man då ned den en bit i avloppet och sätter manschetten en bit upp på "nederdelen" enligt bifogad bild? Befintlig känns inte 100% stabil och är ju veckad, ytan kanske bör vara slät eller?

Tacksam för svar!
/Janne
 
  • wc.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Kanon stort tack!
 
krilleman_215 skrev:
Du behöver en stoss med slät yta. Inte "ribbad" som din.

Tex:
[länk]
Såhär blev det med uppdragen manschett över stosen. Som tidigare inlägg påstod gick det fint att tänja en 105mm-manschett över stosen som har betydligt större mått. Känns inte som om jag jag behöver vara orolig om jag skulle sikta lite snett på gäst-wcn framöver...

Wc-stos.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Ser prima ut!!
 
2 eller 3 gånger har jag varit med om att manschetten spruckit en stund efter jag krängt på den på en wcstoss
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.