jerk skrev:
Jag håller med Alfredo. Montera en list ovanpå stommarna så du får en distans mellan skivan och underskåpen. Det behövs luft ovan ugnen för att inte hällen skall bli överhettad när den används samtidigt. Vidare så kan det bli knas med garanti om det inte finns de avstånd och luftspalter som behövs enligt anvisningarna. Borta hål i botten på stommen i ugnskåpet så du får upp kall luft även den vägen.
Jag har en 3+2 L format bänkskiva som är fastskruvad så jag har ingen tanke på att ta loss det.

Pratade med support och förklarade mitt problem och dom berätta att kriteriet är att hällen inte får vila på Ugnen och ett ventilationsutrymme på 5mm. Jag var orolig över att avståndet mellan häll och ugn var för liten men eftersom ugnen är utrustad med en skyddsplåt på ovanssidan så står det inget om minsta avstånd i manualen!

Så mitt avstånd på 3-6mm mellan ugn och häll ska räcka plus att jag har ett ventilationsutrymme på 15mm
 
Häll 2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad det gäller bänkskivan så spelar det inte så jätte stor roll hur tjock den är, utan det som är viktigast är att det blir ett avstånd mellan hällen och ugnen och det ska vara minst 5mm.
Och det måste man ha för att det ska kunna cirkulera.




Med vänliga hälsningar


Emma Larsson
Kundtjänst
Konsumentkontakt
Tfn: 0771-11 44 77
kundservice.es@electrolux.se
 
Hej!
Jag har exakt samma problem som du hade. Hur löste du det? Upplevt några problem med din lösning?


DjackO skrev:
Vad det gäller bänkskivan så spelar det inte så jätte stor roll hur tjock den är, utan det som är viktigast är att det blir ett avstånd mellan hällen och ugnen och det ska vara minst 5mm.
Och det måste man ha för att det ska kunna cirkulera.




Med vänliga hälsningar


Emma Larsson
Kundtjänst
Konsumentkontakt
Tfn: 0771-11 44 77
kundservice.es@electrolux.se
 
Ett tips till andra som läser den här tråden är att köpa en häll från Bosch/Siemens istället då de är 51mm djupa jämfört med 55mm som många hällar från Electrolux/Ikea är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.