Hej!

Behöver cirka 950kg flytspackel, alltså 38st 25kg-säckar.
Vad hittar jag det billigaste flytspacklet just nu?
Vill inte behöva åka runt mellan olika byggvaruhus hela dagen.
Byggmax har nog det billigaste jag hittat hittills 179kr/kg. Men det måste finnas bättre priser än så?

Alla tips är välkomna!
Om någon har 950kg över så köper jag det gärna, i Göteborg.

/ Joakim
 
Det finns ett på Bauhaus som är marginellt billigare. Men det har högre densitet (det går åt mer) och längre torktid så jag kommer nog att välja Byggmaxvarianten ändå.
 
Hornbach då? Kostar 117kr för 20kg ( motsvarar 146kr /25kg). Helpall 48 säckar för 112kr/säck
Jag köpte 40 säckar där i höstas
 
Gör det? Hittade inte den sorten i deras senaste produktblad?
 
Be om en offert på din lokala bygghandel....dom kan alla gånger matcha Byggmax och liknade.....
 
  • Gilla
Sailorman
  • Laddar…
Kanske lönar sig att kolla med en flytgolvsfirma? Där det kommer en lastbil och pumpar in flytspackel?
 
jockebq: har du inte skrivit fel i ditt första inlägg? 179kr/kg är ju jättedyrt... var det inte 17,9 kr/kg

t.ex, paras priser blir ju 117/20= 5,85 kr/kg
 
  • Gilla
JonasJosefsson
  • Laddar…
JOW skrev:
jockebq: har du inte skrivit fel i ditt första inlägg? 179kr/kg är ju jättedyrt... var det inte 17,9 kr/kg

t.ex, paras priser blir ju 117/20= 5,85 kr/kg
Jo, det har han priset är för en 25kg säck.
 
  • Gilla
Wadelö
  • Laddar…
para skrev:
Hornbach då? Kostar 117kr för 20kg ( motsvarar 146kr /25kg). Helpall 48 säckar för 112kr/säck
Jag köpte 40 säckar där i höstas
Tackar för tipset!
Blev en helpall (48 säckar) Mapei Megaplan från Hornbach. Som du sa 112kr/säck om man köper 48st.
Så nu ligger det i lägenheten.

När jag blandar det, rekommenderar ni att blanda en säck i taget i en hink eller två?
 
En säck i varje hink och sen ha många hinkar som blandas samtidigt, är det som fungerat bäst för mig.
 
jockebq skrev:
När jag blandar det, rekommenderar ni att blanda en säck i taget i en hink eller två?
Jag köpte 10 vanliga 20l hinkar. Gjöt som mest 18 säckar på en gjutning. Blandade 9 hinkar o hällde ut och sedan snabbt 9 till. Var orolig att inte hinna med det var inga som helst problem.
Så här såg det ut i hallen...

IMG_0263.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
para skrev:
Jag köpte 10 vanliga 20l hinkar. Gjöt som mest 18 säckar på en gjutning. Blandade 9 hinkar o hällde ut och sedan snabbt 9 till. Var orolig att inte hinna med det var inga som helst problem.
Så här såg det ut i hallen...

[bild]
Oj okej!
Vad tror du om min plan med 48 säckar på en gång? 30 kvadrat och två rum totalt, delar nog av rummen dock, så det är 18 + 12 kvm.
Jag tänkte ta hjälp av två kompisar, och kanske ha tre hinkar, en som blandar hela tiden och två som häller.
Hur lång tid har jag på mig att få allt uthällt innan det stelnar?
För det känns som man behöver hälla ut allt innan man kan gå över med en tandad bredspackel?
 
Se till att ha "höjdpinnar" också. De sätter du fast på golvet och väger av med laser. Kapa pinnarna på samma höjd och sen slutar du hälla när pinnen blir täckt.
Dela av i mindre sektioner skulle jag rekommendera. Det är inte lätt att få det plant annars...
 
anders07 skrev:
Se till att ha "höjdpinnar" också. De sätter du fast på golvet och väger av med laser. Kapa pinnarna på samma höjd och sen slutar du hälla när pinnen blir täckt.
Dela av i mindre sektioner skulle jag rekommendera. Det är inte lätt att få det plant annars...
Har ingen tillgång till en laser. Och att sätta ut höjdpinnar genom att mäta från väggen är nog rätt meningslöst.
Jag bryr mig inte om det blir 100% plant, bara det blir plant nog för att lägga parkettgolv på.
Tror nästan det blir jobbigare med små sektioner än att ta allt, men jag vet inte!
 
Tre hinkar är allt för få. Köp billiga på tex Biltema och ha 10 som ni blandar i omgångar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.