Her en nyproduktion igång nu med allt vad det innebär och sitter och försöker planera köket.

Allt verkar klaffa perfekt om vi lokaliserar spisen i ett av hörnen men hittar inga snygga fläktar på nätet som är anpassade för just hörn...

Någon som har förslag?

Bygger ett vinkelhus från Hudikhus som heter Ängnö 40-80, någon annan som har ett likadant hus som man skulle kunna få se bilder innifrån och få inspiration?

Tack på förhand.

//Tom
 
Jag hade ingen aning om att dt fanns speciella hörnfläktar? De kök jag sett som har spisen snett i hörnet brukar ha en vägg bakom i 45 graders vinkel.

En viktig fråga om ni ska ha spis i hörnet: är det EN person som lagar mat, eller lagar ni mat tillsammans? Är man ensam i köket är hörnspisen suverän, med god åtkomst till flera arbetsytor. Är man däremot två så blir det ett stort irritationsmoment att stå och trängas i hörnet.
 
Anna_H skrev:
Jag hade ingen aning om att dt fanns speciella hörnfläktar? De kök jag sett som har spisen snett i hörnet brukar ha en vägg bakom i 45 graders vinkel.

En viktig fråga om ni ska ha spis i hörnet: är det EN person som lagar mat, eller lagar ni mat tillsammans? Är man ensam i köket är hörnspisen suverän, med god åtkomst till flera arbetsytor. Är man däremot två så blir det ett stort irritationsmoment att stå och trängas i hörnet.
Plus på den, var hos en bekant och lagade mat. Och det är fruktansvärt irriterande att ha en hörnspis om man är mer än en som skall vara vid spisen.
 
Sant...
Vi har inte tänkt bygga ut 45 graders vinkel uten behåller 90 graders in till väggen... sett en del varianter men ingen som passar just oss... vi ska ha utsuget rakt ut genom väggen nämligen.
 
är i samma sits nu, hur gjorde ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.