Odjuret skrev:
Denna har jag nästan precis installerat och är väldigt nöjd hittils...
[länk]
Fungerar väldigt smidigt... En rolig funktion är att man kan skicka ett sms å få reda på temperaturen där enheten sitter
Eller om man köper en extern tempsensor där den sitter....
Ja det var väl den jag länkade till hos Clas Ohlsson.

Roligt att höra att den funkar bra!

Om man tycker det är mycket pengar kan jag meddela att en "SMS modul"
till en luft-luft värmepump kostar 3000 - 4000 kr.
 
Jag har en sån OnTech som länkades till i inlägg 9.

Har den i husvagnen kopplad till en liten 2kW byggfläkt. Jag ringer 4-6 timmar innan vi ska vara där och så är det varmt och gott när vi kommer dit. Fungerar klockrent!
 
Rekommenderar Ontech 9030 med ett backupbatteri så har du ett system som varnar för strömavbrott också. Komplettera med slavar 9010 efter behov. Jag har haft denna lösning i snart 4 år och det funkar klockrent.
Finns appar för att förenkla styrningen.
 
Jag har kört Ontech i flera år, först med vanligt telefon och sedan med inbyggt GSM kort.
Fungerar ypperligt däremot har jag nyligen bytt denna till en Telldus lösning eftersom mitt behov utökades och jag ville göra mer saker.
 
Tellstick Net, Dovado Tiny-router och mobilt bredband. Med den lösningen styr jag sex fjärrbrytare (Nexa och Anslut) och ser sju olika temperatursensorer.

Routern gör också att jag inte behöver koppla upp datorn när jag är där. Dessutom kan jag och sambon dela på uppkopplingen och behöver inte skicka modemet fram och tillbaks som vi gjorde förut.
 
  • Gilla
Vavgat
  • Laddar…
De här Ontech 9030 verkar vara slutsålda :(
 
Berka81 skrev:
Denna har jag i vår sommarstuga, kopplad till en 2kw värmefläkt. skickar ett sms 3-4 timmar innan vi beräknas anlända, funkar perfekt.

[länk]
Wow! 250 spänn. Och fri frakt från Hongkong.

15 - 45 dagar leveranstid. Undrar hur lång tid det tar i verkligheten.
 
Kurtivan skrev:
De här Ontech 9030 verkar vara slutsålda :(
Har du kollat Classe, Kjell & Co, Teknikmagasinet? Dom säljs på många ställen.
 
KnockOnWood skrev:
15 - 45 dagar leveranstid. Undrar hur lång tid det tar i verkligheten.
Jag gissar att det tar ungefär den tiden. Har handlat en del från "liknande" ställen utan problem. Fort går det kanske inte men det påstår dom ju inte heller.
 
  • Gilla
Raptor50
  • Laddar…
Ontech 9030 inhandlad (1499:) + sim-kort (100 + 100) + byggfläkt Stanley från Jula för 399:-
 
Kurtivan skrev:
Ontech 9030 inhandlad (1499:) + sim-kort (100 + 100) + byggfläkt Stanley från Jula för 399:-
Ett bra val!
 
Någon som vet om det finns såna här prylar som går att montera/får monteras i en dosa? Funderar på att sätta en sån här på elgolvvärmen men vill helst inte ha stickproppsanslutning med en sån enhet sittande vid dörren där styrenheten till golvvärmen kommer sitta.
 
ullberg
ToRy skrev:
Någon som vet om det finns såna här prylar som går att montera/får monteras i en dosa? Funderar på att sätta en sån här på elgolvvärmen men vill helst inte ha stickproppsanslutning med en sån enhet sittande vid dörren där styrenheten till golvvärmen kommer sitta.
exv. Sikom har motsvarande för DIN-skena (kanske kan bryta matningen redan i centralen), dock dyrare än säg ontech.

Jag har själv en ontech på landstället, men jag styr inget (flvp), det var bara ett billigt sätt att får reda på när det är strömavbrott (givet att man har batteribackupen), om det är längre avbrott måste någon åka ut och åtminstone tömma vattnet.

/U
 
ullberg
Ett annat sätt är väl att gå på ovan nämnda heatlink A22 som styr nexamottagare. Dessa mottagare finns ju för dosmontage, och det handlar i så fall om att hitta en med tillräcklig kapacitet (har dock för mig att även de inbyggda finns så de klarar lite last)

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.