Hej
Behöver en bra slipmaskin, någon som har denna? Metabo FMS 200 http://www.powertoolsdirect.com/metabo-fms-200-intec-palm-tri-sander-240-volt

Har en trapp som ska slippas, tänkte köra med lackfräs där jag kommer åt och sen med denna Metabo i hörnen.
Har även en del fönster som ska skrapas och slipas i när det blir varmare ute.

Eller har ni tips på andra bra slipmaskiner?
Vill ju inte att den ska ge upp efter kört några timmar.
 
Annars kanske en deltaslip inkopplad till en grovdammsugare fungerar som alternativ. Jag har sneglat en del på Metabos modeller och de verkar vara prisvärda, men jag har bestämt mig för att köra slut på min gröna Bosch först.
 
Jag körde precis min trapp som hade limmad plastmatta.
Skrapade med en färgskrapa för att få bort klister och sen körde jag med lackfräsen för att få bort lack och sista limmet.
Köpte en blå Bosch 125 mm excenterslip som var grymt bra och funkade för den var liten och smidig och man kom åt bra.
För hörnen hyrde jag en Festool delta slip som jag tror kostade 5000 i butik och den var helt magisk!

Kan säga att med denna uppsättningen så var trappen slipad och vitmålad på 3 dygn! Långa dagar men men...
 
LoJo skrev:
...För hörnen hyrde jag en Festool delta slip som jag tror kostade 5000 i butik och den var helt magisk!...
Låter som en DTS 400?

--- Mats ---
 
Mats Bengtsson skrev:
Låter som en DTS 400?

--- Mats ---
Nej den var det inte. Kollade bilderna på pricerunner nu.
Påminde mer om DX93 fast hade för mig den kostade mer än 3000 men kan ju så klart minnas fel. Såg ut som ett multiverktyg fast utan utbytbar front, dvs det var bara en slip.
I vilket fall var det en imponerande liten maskin som lämnade ett tomrum när den återlämnades och skapade ett stort vill ha begär :rolleyes:
Besparade mig många timmar trappslipning iaf.
 
Det låter lite som en Rotex90 ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.