Veckans tävling vecka 10:
6 personer vinner First Kitchen Stick Mixer!
kitchen.png
First Kitchen Stick Mixer är en snygg stavmixer med kraftfull motor och kniv i rostfritt stål. Den mixar jämnt och slätt på ett kick. Stavmixern är ergonomiskt utformad och har två hastigheter.

Dessutom kommer First Kitchen Stick Mixer med en behållare som rymmer 800 milliliter, en visp i rostfritt stål, och hacktillbehör i rostfritt stål.

Totalt värde: 4 800 kronor (799 kr per vinst)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur kraftfull motor har First Kitchen Stick Mixer?

1. 1 200 watt
X. 500 watt
2. 800 watt

Motivera också med cirka 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från OBH Nordica. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

------------------------------------------------------------------

Vi tackar OBH Nordica för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Vargbodarna och 4 till
  • Laddar…
Svar: 2
Vi behöver den för att ungarna skall kunna göra sina egna smoothies.
Både till sig själva och sina föräldrar ;)
 
svar :2
Nu när jag är pappaledig,
så blir ju grabben redig...
Men bara om jag snabbt kan mixa,
istället för att mosa och fixa...
 
2.
Min sambo gör sina märkliga träningsdrinkar i vår ordinarie mixer hela tiden så skulle behöva detta för att kunna laga mat.
 
Svar nr 2.
Stavmixern går varm flera gånger i veckan i samband med matlagning eller bakning. MEN, jag har avverkat fyra olika stavmixrar genom åren och är väldigt trött på mitt senaste "fynd". Jag behöver därför en ny och redig stavmixer som klarar av att göra jobbet! Ballongvispen är för övrigt ett utomordentligt tillbehör.
 
Svar:2


Med denna stavmixer skulle jag kunna göra en egen Harlem Shake. En go mix, utan hack. Låt mig vinna nu tack.
 
Redigerat:
Svar: 2

Motivering: Eftersom vi inte bara väntar ett barn utan två, så hade en stavmixer underlättat när det ska fixas god, nyttig och hemlagad barnmat.
 
Svar 2
För att den är så fin. Och snurrar så fort.
Den gamla mixer som var min, blev i diskmaskinen till lort.
 
Svar: 2


Motivering: Så att kidsen kan rusta ihop smoothies till hela familjen :)
 
Svar 2

Vår nuvarande mixer går inte att ta isär vid rengöring, utan man måste diska allt, inkl. kabel. Varken säkert eller praktiskt.

Utöver detta så har en av visparna till vår traditionella elvisp gått sönder och den är väldigt ineffektiv med bara en visp.

First Kitchen Stick löser båda våra problem i en produkt som dessutom är snygg!
 
Svar: 2
Måste ha någonting som inte gör min väggar kladdig när jag gör mina goda såser.
 
Svar: 2

Då jag är en totalt inkompetent "kock" med stora svårigheter att bygga ihop den enklaste rätt, men som samtidigt är en stor teknik/apparat-nörd så skulle denna apparat ge mig mod och motivation (nyfikenhet om hur den fungerar) att faktiskt utnyttja det kök jag har till annat än lagring av diverse drycker och färdigmat. Detta då den verkar vara lättanvänd och kan utföra ett flertal olika moment, samtidigt som den har en beskedlig storlek.
 
Svar: 2

Jag vill vinna eftersom jag kan ta all övermogen frukt ungarna inte vill ha och göra nån dryck av det istället för att kasta. Bra för ungarna (glad pappa som slipper kasta frukt) och bra för miljön!
 
Svar: 2

Det var en person på byggahus
Vars middag bestod av en snus
Men så fick han en mixer
och då blev han en fixer
Och frun fick middag med stärkt duk och ljus
 
Svar 2.

Jag har länge tänkt köpa en stavmixer, men då jag råkat köpa ett mögelhus och renoveringsobjekt, så får jag istället prioritera plånboken till mögelsanering och renovering. Med denna stavmixer kan jag åtminstone få njuta av en god hemmagjord proteindrink i byggpauserna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.