Äntligen klar med slipning och spackling!!!

tapetserat ena väggen och insåg att jag inte har varit realistisk med åtgången av tapetklister, tack och lov har man bra grannar som har extra hemma som man kan låna :)

lite middag sedan upp och tapetsera sista väggen (4,3m på högsta punkten...)

bild_zps27290df5.jpg
bild_zpsb8b159b4.jpg
bild_zps9dd233f8.jpg
 
  • Gilla
Anders D
  • Laddar…
Riktigt snygg tapet! Blir fint alltsammans ni gör!
 
snyggt, kanske har missat det men hur gör du med isoleringen av taket? är det gamla yttertaket du målat vitt, utvändig isolering?
 
Japp gamla taket som målades vitt.
isolerade utifrån när vi la om taket för 2 år sedan. Blir det för kallt får vi lägga isolering mellan takstolarna och sätta råspont över allt. Men än så länge är det varmt och gott utan att elementet är på max
 
då var tapetseringen färdig, även monterat en tilluftventil.
bild_zpsa39e7c15.jpg

la ett laminatgolv på loftet (körsbärsimitation från Prego)
ska spackla och slipa klart på väggen på loftet sedan får vi se om det målas eller tapetseras, har en plan på att platsbygga en bokhylla med olika stora hyllor, får se hur det slutar :)

bild_zps6d6f52a3.jpg
bild_zps336dc894.jpg
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fick fundera en stund där innan jag kom på vad det egentligen var jag såg men nu är jag med! Lurig planlösning. ;)
Tror det kommer bli kanonfint!
 
Inte världens bäste fotograf heller :)

funderat på hur jag ska göra med trappa/stege upp till loftet.
det som det lutar åt är att ha en stege på skena så man kam skjuta den åt sidan när man inte ska upp dit.
 
Återigen, jäkligt snyggt! Gillar tapeten, vad är det för tapet?
 
Varit iväg och köpt lite lister och annat så i helgen så ska vi komma vidare med sovrummet :)
 
Tapeten hittade vi faktiskt på rusta för 169:-/rulle lika bra att passa på när man hittar en tapet man gillar plus att den inte var alltför dyr :)
 
Var faktiskt och köpte den tapeten idag, ska ha den till 3-åringens rum :) Dessutom 25% på alla tapeter på Rusta just nu!
 
Äntligen fått bort golvpappen och börjat dammsuga och moppa bort allt byggdamm.
nu väntar Vi på prover på heltäckningsmatta så vi kan bestämma vilken vi ska ha.
bild_zps76e6c22d.jpg
 
Läckert bygge och bra jobbat! Helt klart inspirerande. :)

Är det lättbetong du byggt upp med runt vedspisen eller hur har du gjort? Vi har den biten kvar i vårt kök (plus lite annat, oh well), vi hade innan rivningen av det gamla en gammal vit Husqvarna-spis som vi inte gillade och jag tänkte bygga upp för en mindre gjutjärnare, typ den ni införskaffat. Söker inspiration och gillade att det blev en sned vinkel i ert kök. Det funkar inte hos oss, men kul lösning. :)
 
Leca-block använde jag, men lättbetong går lika bra (enl. sotarna som ska godkänna den i slutändan).
 
fått hem mina LED-lister som ska användas som indirekt belysning i sovrummet samt som belysning i garderoben, var tvungen att provmontera och se hur färgen på dem var samt hur de lös uppåt.
när de dimmbara trafona kommer hem så blir det permanent montering.
bild_zps804bd3ef.jpg

även lagt ut och skurit till heltäckningsmatta i sovrummet, låter den ligga över natten och tejpar fast den i morgon samt åker och köper lister och börjar montera dem.
bild_zps0022956e.jpg
bild_zps776305b7.jpg
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.