Vi har en siemens med korg för tallrikar mm, en för glas mm, båda med flera fällbara "staket" och en tunn korg på 2-3cm högst upp för bestick.

I början ovant men tycker den är kanon. Alla bestick ligger ner.
Kommer det folk på besök och stoppar i själva letar de, men funderar var man själv nyss gjorde av dem.
Alla har även sagt att det är smart.
 
  • uploadfromtaptalk1362650889812.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle aldrig köpa en diskmaskin med "vanlig" korg efter att ha haft toppkorg!
 
Se bara till att inte ha för mycket glas i överkorgen...då finns risk att det inte blir riktigt rent.....
 
Enk Projektet skrev:
Se bara till att inte ha för mycket glas i överkorgen...då finns risk att det inte blir riktigt rent.....
... var ska man då ha glasen??

Är inte denna bestickhylla en 25årig gammal Miele lösning? Kul att se att fler tar efter
 
  • Gilla
fredrikru
  • Laddar…
Står glasen upp och ner har vi inga problem trots att det står småburkar mm lutande mot varandra, däremot vinglas som är höga får vi lägga ner. Men sköljer man ur direkt efter blir de kristallklara.
 
Jag hade en sådan ett tag (i en lägenhet jag hyrde), men jag saknade det där att kunna plocka ur korgen och stå och sortera ner besticken i rätt fack i kökslådorna, så nu har jag haft vanlig korg i de två diskmaskiner jag har haft i mitt hus.
 
Ta ur korg eller inte. Nu sätter jag ner tex tummen och för den framåt o under besticken och tar tag i alla samtidigt. Förutsatt att man lägger knivar bredvid knivar osv. Tre tag och man har fått ur knivar, gafflar och skedar. Kan inte bli smidigare.
 
Nimajneb skrev:
... var ska man då ha glasen??

Är inte denna bestickhylla en 25årig gammal Miele lösning? Kul att se att fler tar efter
Bara en reflektion över en gammal Siemens jag hade det på.....numera har jag en med korg....
 
Jerpa skrev:
Ta ur korg eller inte. Nu sätter jag ner tex tummen och för den framåt o under besticken och tar tag i alla samtidigt. Förutsatt att man lägger knivar bredvid knivar osv. Tre tag och man har fått ur knivar, gafflar och skedar. Kan inte bli smidigare.
Jo, om det nu bara var de tre typerna av bestick man hade i korgen - hemma har vi smörknivar, osthyvlar, småknivar, vispar, slickepottar osv. Dessutom en tioåring och en sexåring som hjälper till att plocka i och ur diskmaskinen :)
 
Vår senaste diskmaskin har toppkorg och nu när jag har vant mig vill jag inte ha något annat.
 
Fortissima skrev:
Jo, om det nu bara var de tre typerna av bestick man hade i korgen - hemma har vi smörknivar, osthyvlar, småknivar, vispar, slickepottar osv. Dessutom en tioåring och en sexåring som hjälper till att plocka i och ur diskmaskinen :)
Självklart har vi inte tre olika. Men det var tillvägagångssättet jag syftade på.
Vår 2åring hjälper också till även om han inte når hela vägen in högst upp.

Men skulle jag få välja nu skulle jag ta den tunna korgen upptill.

För övrigt är det konstigt att man sällan får se hur diskmaskinen ser ut invändigt på nätet. Oftast bara fronten.
Går man inte till en fysisk butik är det som att köpa grisen i säcken.
 
matsa79
Kolla denna länk och se bild 7.
http://www.asko.se/kok/diskmaskiner/d5554xxlfi/
Jag har denna och då kan man även stoppa in lite större saker i mellan korgen. lägg märke till att denna är lägre så man får såga ur sockeln men det gör att den blir större på insidan.
 
Har Asko'n och är mycket nöjd med dess lösning.
 
Ang Askon xxl varianten står det i deras broschyr "vid montering av luckor mellan 70-72 cm kommer en del av gångjärnen att synas under luckan"

Någon som har erfarenhet? Väntar på mitt nya Ballingslövkök och luckorna är 71,8 cm tror jag.

Annars finns D5554FI som är lägre. Någon som har den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.