Snailman
varning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


brukar dyka upp några gånger vid varje sidbyte här på forumet, någon som har samma problem, eller har tips på lösning?

har varit så några veckor
 
Snailman
ingen mer än jag som har detta problem? varje gång jag byter sida på byggahus så får jag slå ihjäl några st sådana här fönster som poppar upp :banghead:

avinstallerade flashplayer och då försvann det men återkom då jag återinstallerade det...

har varit så ett par månader så det är väl nåt hundratal rutor om dagen som jag får slå ihjäl..
 
Redigerat:
Snailman
verkar inte dyka upp längre, hoppas det varar....
 
Hej!

Och förlåt för du inte fick något svar! Jag tänke svara, men drog ut på det lite för att se ifall någon annan hade samma problem också. Sen så glömde jag fullständigt av det.. :/

Nåväl, problemet uppkom när vi gjorde om hur annonser visas. Tidigare så hämtades dom från servern innan själva sidan började visas. Efter ändringen så börjar dom hämtas när hela sidan är visad och det gör att det går dryga sekunden snabbare från att man klickar på en länk till att sidan visas.

Problemet är bara att Flash player (som visar de flesta annonserna) av någon konstig anledning får för sig att Byggahus är ett program som körs på din dator och att den, när den hämtar annonserna, försöker kommunicera med det däringa farliga internet. Därför visar den en varningsruta för dig.
Det händer dock bara för en del användare - uppskattningsvis för mellan var 10 000:e och 100 000:e besökare.

Vet du vad det var du gjorde som gjorde så det fixades? Ifall det finns fler som har samma problem så vore det toppen att kunna peka på samma lösning. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.