Någon som har ett tips om hur man får bort tejpen? Sitter som om den vore en del av metallen. Jag har försökt skrapa bort den mha rakblad hyfsat försiktigt för att inte repa bort färgen utan att lyckas.
Hjälp! :(
 
Kemiskt ren bensin.
 
Om man mjukar upp den lite lagom med varmluftspistol brukar det gå.
 
  • Gilla
snuttjulle
  • Laddar…
Mikael_L
Sätt ett nytt dymo märkband över det gamla ...
(Med den text som önskas då, givetvis ...) ;)
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Har själv provat kemisk ren bensin och avråder då det tog styggt på även färgen...
 
  • Gilla
snuttjulle
  • Laddar…
Lutar mot en skarvsladd på 15m och en hårtork då! :)

Det sitter 5 märkband som ska ersättas med en enda, så att täcka över går tyvärr inte.
 
Värme och fiskelina, som när man tar bort beteckningar på bilar. Kanske funkar?!
 
Ibland funkar t-röd till klister men kemiskt ren bensin brukar vara bättre.
Men tar det färgen är det kanske mindre bra...
 
Matolja och sen diskmedel brukar gå på tejp och klister. Men man får ju jobba och gnugga lite.
 
Jag hade provat att mjuka upp med varmluftspistol och sen försöka dra bort lapparna, med hjälp av rakblad som så behövs. Till klisterresterna hade jag provat med T-röd.

Jag håller just nu på att renovera en teakdörr som någon kreativ själ limmat en plastmatta på. T-röden i scotchbritesvamp tar bra på mattlimmet.
 
Värmelpistol plus rakblad samt labeloff från biltema för att bli av med limresterna
 
RoTe
jouh7 skrev:
Lutar mot en skarvsladd på 15m och en hårtork då! :)

Det sitter 5 märkband som ska ersättas med en enda, så att täcka över går tyvärr inte.
Jag hade skruvat ner brevlådan och tagit in den i värmen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.