Vi skall bygga hus i Sundsvall och funderar på att köpa huset från Vallsjöhus, jag undrar om någon har hört något bra eller dåligt om dom. Och om så vad skall man tänka på hos dom. ???
Som jag uppfattar det så verkar dom ha en hög kvalitet i deras konstruktion och de tillbehör som levereras med.

Tacksam för alla erfarenheter.


 
Jag har byggt ett vallsjö 109 (några små ändringar).
Och det har fungerat väl godkännt.
Säljare - Tom - Mycket erfaren
Allt i allo - Matilda - Svarar/eller tar reda på allt
Platschef Hultagård - Mattias - Lyssnar och fixar

uffe
 
General Failure tror jag har byggt med dem, messa honom får du säker en massa info. Han har en hemsida också.

Själv älskar jag Vallsjö 168! Kanske nån gång när "det plötsligt händer", som de säger på Trissreklamen... Troligare är väl att han fäller ner toasitsen ;D.
 
Jepp.

När vi valde husleverantör var det två kriterier som var viktigare än alla andra: Att få tag på folk man kan lita på och priset. Vallsjöhus gjorde oss inte besvikna på någon av punkterna. Det kändes som att vi fick lite mer för pengarna än vad övriga ville ge oss (vi jämförde ca 15 tillverkare).

Du kan kolla in vårt bygge via hussymbolen till vänster.
 
Hej,
Har byggt ett Vallsjö, är mycket nöjd med dom, tittade runt och jämförde ett stort antal olika husleverantörer innan vi bestämde oss.
Fick ett bra bemötande och snabba svar på våra frågor, det är inte så vanligt, vissa fick man jaga på ordentligt innan det kom något svar.
Tycker att vi fick ett bra hus för pengarna, inget knussel hade dom lovat någonting så stod dom för det.
Vart ska ni bygga?.
 
Vi bygger Vallsjöhus och flyttar in om några veckor. Hittills har det flutit på bra med några små incidenter, men inget som inte gått att åtgärda. Allt hänger på bra kommunikation mellan byggherre, säljkare och entrepenaden. Det som ibland felat är kommunikationen med entrepenadfirman. Det har varit jättebra kontakt med säljaren.
vi jämföred också noga innan och skickade ut offerter till 6 st andra - Trivselhus, Hultsfredshus, Säwjö Trähus, animonhus + några mindre. Vallsjö kom med klart bästa offerten tyckte vi. mest för pengarna...
Lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.