När har man nånsin kunnat köpa en TV utan mottagare för marknätet? Det var boxerboxar det pratades om i det inlägg jag kommenterade. Och hur kom dvb-c in i det resonemanget?
 
sunqan skrev:
När har man nånsin kunnat köpa en TV utan mottagare för marknätet? Det var boxerboxar det pratades om i det inlägg jag kommenterade. Och hur kom dvb-c in i det resonemanget?
Aldrig. Men nu var det ju det digitala marknätet du pratade om, eller missförstod jag dig? Jag tyckte att jag höll med dig...

DVB-C var bara ett påpekande att inte alla apparater har det idag, även fast alla har DVB-T (och jag antar T2).
 
Det fanns för 6 månader sedan ganska många TV som saknade DVB-T2, handlade då en Tv till dottern i 43" klassen.
Flera angav att de var förberedda för HDTV sändning.
Men dessa hade enbart Mpeg-4 stöd så det finns säkert många som gått på en mina här.
 
Ja dvb-t2 skall man definitivt inte förutsätta, inte i den lägre prisklassen. Dvb-t och plats för cam är väl därgmot något man kan räkna med.
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Aldrig. Men nu var det ju det digitala marknätet du pratade om, eller missförstod jag dig? Jag tyckte att jag höll med dig...

DVB-C var bara ett påpekande att inte alla apparater har det idag, även fast alla har DVB-T (och jag antar T2).
Då är vi överens. (Det kändes lite märkligt när det blev repetition på det jag sagt tidigare)
 
MMR skrev:
Ja dvb-t2 skall man definitivt inte förutsätta, inte i den lägre prisklassen. Dvb-t och plats för cam är väl därgmot något man kan räkna med.
Jag misstänker att det kan vara si och så med stld för CI+ :(
 
sunqan skrev:
Då är vi överens. (Det kändes lite märkligt när det blev repetition på det jag sagt tidigare)
Det kallas att hålla med någon. Men du är så stridslysten i vanliga fall att du inte är van vid att bli utsatt för det, eller??? ;) ;)
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
sunqan skrev:
Jag misstänker att det kan vara si och så med stld för CI+ :(
Har apparaten inte T2-box finns ingen anledning till varför den bör stödja CI+, så jag ser inte det som ett reellt problem :) Inte i hänseendet marksänd digitaltv i alla fall

Med vänlig hälsning, Realdoolar
 
Det är nog riktigt:)
det är väl dessutom bara hd-kanalerna som har krav på "Pairing" och därmed kräver ci+.
 
Säg som idag, vi åker på en Viasat Parabol, med ett grundutbud som det så fint heter. Ingen bindningstid.
Om vi säger upp vårt abonnemang så kan vi inte se något genom parabolen längre väl? Det bör ju vara samma sak som att dra ut kortet, och det funkar inte. Jag har väldigt dålig koll på just detta, så jag kan ha väldigt fel...
 
Det kan mycket väl vara så att du kan se de sk Frikanalerna ("must carry") med det kortet. :)
 
Möjligen kan du se någon enstaka utlänsk kanal men inga svenska som jag känner till
 
Finns inget "must carry" för satellitdistribution, men om jag minns rätt kan Viasat på något vis låsa upp så att man kan se SVT om man har en originalbox från Viasat. Kontakta Viasat och fråga efter Frikanalspaketet eller SVT-paketet.
 
nu har jag googlat :) rätt om must carry... svt har däremot avtal med båda operatörerna. Canal digital har ett "depositionskort" och viasat låser upp mottagaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.