Mitt första större projekt börjar på måndag då det blir tillträde i den nya lägenheten.

Jag har fått en hel del inspiration i följande tråd:
http://www.byggahus.se/forum/golv/184087-fiskbensparkett-sa-funkar-det.html

Tack till Bråkis och Anders07 som har bidragit med lite tips på förhand!

Det som väntar under de närmsta tre veckorna är att tak, väggar och snickerier ska göras i ordning. När det gäller snickerierna ska dessa varsamt återställas till "nyskick".

Utöver ovanstående ska jag lägga fiskbensparkett i mer eller mindre hela lägenheten, vilket jag tror kommer att ge lägenheten ännu mer karaktär. Golvet är beställt hos Parkettkontakten och ska hämtas upp i helgen. När det är lagt ska Micke & Co från Parkettkontakten slipa, pigmentera osv.

Jag tycker att vi kan börja tråden med att visa vad som kom till igår :)

En liten pall från byggvaruhuset...
Pall med material.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mina nya leksaker och provbitar av stavparkett som jag hämtade ett par veckor sedan.
Maskinpark1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite förbrukningsmaterial och ett par stora hinkar fulla av leksaker. Vi har inte kommit i mål med kulörer riktigt än så det kommer senare.
Material2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Har alltid haft väldigt nära till släktens maskinpark förut men nu måste jag bygga min egen. Kan dock låna några maskiner, har inte plats till allting...

Bilder på själva lägenheten kommer senare.

Under arbetets gång tar jag gladeligen emot tips och tricks!

/Daniel
 
  • Gilla
NinaE
  • Laddar…
Det låter som ett roligt projekt att följa! Själv så ser jag äntligen slutet på renoveringen av vår lägenhet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.