Jag haller just nu pa och bygger ett hus i Espevik, norr om Varberg. Hittills gar allt enligt planerna och det snickras for fullt. Jag bor i Dublin sa jag far folja bygget via en kompis digitalkamera och e-mail vilket fungerar forvanansvart bra. Om tva veckor bar det av till Sverige for inspektion pa plats. Oerhort spannande.
Nu till mig fraga. Nar huset val ar byggt sa planerar jag att bygga en gaststuga. Jag vill bygga en gaststuga pa 20 kvm med loft. Max tillaten takvinkel ar 27 grader. Max bygghojd 4 meter. I "bottenplan" vill jag ha ca 10 kvm "vardagsrum, ca 5 kvm koksdel och ca 5 kvm badrum. Nagon som har nagra tips pa tillverkare, planlosning som ni ar nojda med, kostnad, etc. Eftersom jag befinner mig utomlands sa vore jag valdigt tacksam for lankar och bilder. Tack pa forhand!
 
Här på www.byggahus.se finns en "länkguide" som leder vidare till "fritidshus" (mitt på sidan) respektive "friggebodar, lekstugor & garage" (i högerspalten).
 
Tack for hjalpen bagge tva men jag har redan gatt igenom alla lankar via byggahus.se och inte hittat nagot som passar. Kurre, ditt forslag passar inte med huset vi haller pa och bygger. For mycket alpkansla....
Jag far fortsatta leta...men tack sa mycket for hjalpen!
 
Tack BAS. Jag har hittat nagra alternativ jag kan spinna vidare pa. Det basta hade dock varit om nagon som laser har har en egen gaststuga som motsvarar vara onskemal och som kan skicka en bild eller lank. Det verkar finnas valdigt fa gaststugor pa 20 kvm med sovloft...
 
Rita själv....? :)
 
Japp, sa blir det...men det var vart ett forsok..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.