Har nu valt att sätta snöras på hela baksidan och på framsidan där det kan vara risk för snöras på människor. kan fota sen så får ni se när de lagt klart taket
 
P
Har du småbarn som leker runt huset så är det en bra livförsäkring med snö/israsskydd.
Och även för andra naturligtvis...

Dom isflaken som rasa ner från vårat tak när det töade hade man garanterat inte överlevt om de träffat i huvudet. De största var nog ca 50cm långa och decimetern tjocka. Trodde hus braka ihop när allt rasa ner på en tillbyggnad i ett plan med platt tak.
 
janwide
Alva10 skrev:
Har nu valt att sätta snöras på hela baksidan och på framsidan där det kan vara risk för snöras på människor. kan fota sen så får ni se när de lagt klart taket
Det vill jag gärna se.
 
oj mena inte hela framsidan, utan bara där de kommer gå människor.
 
janwide
Vill jag gärna se ändå ;o) Är själv inne på att sätta skydd. Men vet inte hur / vilken typ.
 
hej
Här har du en bild på snörasskydd. Detta är monterat på Plannja royal.
 
  • snörasskydd.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ejfel. Jag är medveten om att ditt inlägg snart är två år gammalt, men chansar i alla fall. På fritidshuset har vi 38 graders taklutning och Plannja Royal, inget snörasskydd. Jag behöver väl inte säga mer om hur det ser ut nedanför, blockerad garagedörr och flera ton snö på terassgolvet
Det skydd som du har, är det Plannjas eget? Är det svårt att montera för en normalhändig person?
 
Å tack för ett snabbt svar. Welands hemsida ger ju en hel del information, skall studeras närmare. Det verkar som att sommarjobbet är räddat, det här blir bara ett delprojekt. Jag återkommer senare med mina frågor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.