Nu har länkarna slutat att fungera ovan "Byggahus.se > Forum > Information > Information & feedback".

Sidan verkar inte renderas korrekt pga av alla skumma taggar byggahus.se använder. Tips: Rensa i tagg & Css & Javasnårsskogen!

Det är inte VM i mest skumma html taggar man kan hitta på.

Utdrag:
div id="breadcrumb" class="breadcrumb"
ul class="floatcontainer"
li class="navbit"
hr
 
Vad är det för konstigt med de taggarna? Alla är standardtaggar. När jobbade du med html senast? :)
 
Varför använda mer html våld än uppgiften kräver?
 
"Skumma" är taggarna definitivt inte. Jag kan tycka att de är lite väl djupt nästlade för min smak (men det är mest utvecklaren som drabbas av det) och visst skulle man kunna röja upp lite i namngivningen, men det är ingenting som påverkar hur sidan visas.
 
Jag kollade lite noggrannare, och jag hittade faktiskt bara två fel på just denna sida. En <div> inne i en <h2> och ett <script> utan attribut. Så det var inte så farligt. Inget av felen påverkar egentligen hur sidan renderas.
 
Gus5 skrev:
Varför använda mer html våld än uppgiften kräver?
Och hur föreslår du att man ska bygga upp sidan utan css-klasser, block- och list-element? Tabeller? :)
 
Tabeller nästlade till tusen is the shit..
 
jkarlberg skrev:
Tabeller nästlade till tusen is the shit..
Under förutsättning att man skriver all formatering direkt i html-koden.

Men glöm för allt i världen inte frames. Frågan är om de inte är ännu roligare att nästla än tabeller.

Tänk också på att ingen sida är komplett utan minst en <blink> och en <marquee>.
 
Upptäckte igår när jag skojade med en kollega att blink inte fungerar i Chrome :thumbdown:
 
Mikael_L
<blink> håller på att självdö ...

Konstigt? ... NOT ... ;)


Jag slutade skapa hemsidor ungefär när <blink> var jättepopulärt ... :D
Så taggar och klasser ni nämner här i tråden har ingen betydelse för mig ...
 
Det är en väldigt massa irrelevant runt det som är huvudsaken på forumet. Nämligen inlägg!

Håller man sig till huvudsaken behövs inte alla css-klasser, block-, list-element, tabeller och frames på detta sätt.
 
Självklar behöve man inte använda det du nämner, men troligtvis hade sidan blivit både ful och svårläst och svår att underhålla. Men kom gärna med förslag på hur man löser det bättre eftersom du verkar veta bättre själv.
 
Gus5 skrev:
Det är en väldigt massa irrelevant runt det som är huvudsaken på forumet. Nämligen inlägg!

Håller man sig till huvudsaken behövs inte alla css-klasser, block-, list-element, tabeller och frames på detta sätt.
Självklart går det att skapa en sådan sida. Den hade i alla fall "stuckit ut". Det hade sett ut nåt i den här stilen:
Skärmbild - 2013-03-09 - 19:44:25.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild - 2013-03-09 - 19:45:15.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Fast egentligen ännu mer linjär, det är fortfarande block-element som är aktiva.)

Sen är ju utseendet efter vars och ens smak, men jag tror att sidan fått färre användare med det utseendet.

(Det där vi skriver om nästlade tabeller och frames är bara skoj, det hoppas jag alla förstår.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.