Står inför att tapetersera ett helt hus, och snabbt ska det gå. Jag har tapetserat en del men det kräver koncentration och tar sin tid om det ska se bra ut. Är det idé att använda tapetmaskin för att få på klistret (vilket jag tycker är den jobbigaste delen med tapetsering) eller är det inte alls så enkelt som det låter? Har någon egna erfarenheter av tapetmaskin av skaplig kvalitet?
 
Använder du easy up tapeter går det snabbt att dra på limmet på väggen. Så tidsvinsten är nog inte så stor. Men är det papperstapet du ska använda så är det några moment man slipper göra. Då blir tidsvinsten större.
 
Använder tapetmaskin mycket i jobbet, men jag tror att skall du ha en med kvalite typ Tapofix så kostar de nog runt 5000 +moms. Så frågan är om det är lönt, vet att jula säljer billigare men vet ej kvaliten på den.
 
du spar både tid å nerver med maskin men dock då en tapofix eller liknande! Det finns bara fördelar med maskin! ska du ha förskjuten passning någonstans är det lättare att dra upp våderna på bordet först innan du limmar så ser man mönsterpassning lättare...
 
Om jag hade haft något liknande som denna hade jag varit superglad när man sätter upp easy-up tapeter.
basis_04.jpg
 
Köpte på jula för 279:- när jag satte papperstapeter sist, fungerade väldigt bra men tänk på att ändå efter rolla tapeten lite efteråt då det inte alltid täcker 100% samt att fylla på lim hela tiden till en markerad nivå som du provtestat fungerar bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.