Många nya TV-apparater leveras med en inbyggd digitalbox, som anges vara godkänd av Boxer och ComHem. Kan man se de fria kanalerna, trots att man inte har något kort??
 
Immobil skrev:
...Kan man se de fria kanalerna, trots att man inte har något kort??
Ja, men du behöver fortfarande en antenn.
 
Tackar för svaren!
Antenn finns. ;-)
 
Kan också var på sin plats att varna för säljares snack om HD-mottagare. Den skall klara DVB-T2 som blir nästa standard. De flesta elektronikkedjor sitter med lagren fyllda av MPEG4-kompatibla HDTV, vilket är ett system som inte kommer att införas i Europa. Värdelösa alltså.
 
Intressant info! d^_^b
Om man inte är så intresserad av HD-TV, funkar de väl ändå som en vanlig TV?
 
Jo, men alla kanaler i marknätet kommer att sändas via T2 inom en snar framtid, 2014 har jag för mig. Då måste alla byta boxar igen....
 
[SKPG]Zamora;1356647 skrev:
Jo, men alla kanaler i marknätet kommer att sändas via T2 inom en snar framtid, 2014 har jag för mig. Då måste alla byta boxar igen....
...och antenn. Den gamla TV1-antennen man slängde skall upp igen.
 
Antenn skriver du, har du kabel eller marksänt? Hur du bör agera ka vara olika beroende på vilket!
/Peter

Immobil skrev:
Tackar för svaren!
Antenn finns. ;-)
 
Marksänt via digitalbox inköpt på Kjell & Co.
 
Johan Gunverth skrev:
...och antenn. Den gamla TV1-antennen man slängde skall upp igen.
Sanning med modifikation.....

Det beror på vad man bor ! på de flesta orter får man plats i UHF området dvs behöver ej montera ny Vhf antenn
 
Trådlyft, måste man ha abonnemang hos nån av comhem eller boxer för att kunna se frikanalerna? Vi har idag Viasat-parabol i huvudrumnet, men vill ha tv i sovrum och kök.
 
Näe, inget abb för frikanalerna från Boxer iaf.
 
Jag tror att man behöver en CA-modul (utan kort i).

Jag har funderingar på att slänga upp en antenn. De 180:- i månaden vi betalar för IP-TV känns inte motiverade när man knappt tittar på TV.

Vilka kanaler är egentligen gratis hos Boxer. SVT1, SVT2, TV4 ,Barnkanalen.

Några fler?
 
Boxer har inget med marknätets frikanaler att göra.
Det är svt1, 2, (sd och hd) barnkanalen kunskapskanalen , tv4 samt tv6. Och man behöver ingen ca för dem.
Övriga kanaler går idag via boxer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.